خبرگزاری کار ایران

معاون ایران‌ایر در جمع خبرنگاران:

افتتاح آشیانه هما در فرودگاه امام با حضور وزیر/ هزینه‌های تعمیرات را کاهش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۵۲۴

معاون پشتیبانی ایران‌ایر با بیان اینکه امروز آشیانه شماره 2 ایران‌ایر در فرودگاه حضرت امام با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود گفت: فعال‌سازی این آشیانه باعث کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری شرکت هواپیمایی ایران ایر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا سید رامتین باقری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آشیانه شماره 2 ایران‌ایر در فرودگاه حضرت امام امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در حوزه هوایی افتتاح می‌شود اظهار داشت: برای ساخت این آشیانه 110 میلیارد ریال هزینه شده است و کار ساخت آن از سال 88 آغاز شده است.

وی ادامه داد: ایران‌ایر در فرودگاه حضرت امام دارای دو آشیانه شماره یک و شماره2 است که آشیانه شماره 2 امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود و آشیانه شماره یک هم پیشرفت فیزیکی صددرصدی دارد و باید تجهیزات آن نصب شود که به زودی این آشیانه هم به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون پشتیبانی ایران ایر با بیان اینکه طول دهنه آشیانه شماره 602 متر و ارتفاع آن 20 متر است گفت: این آشیانه گنجایش یک هواپیمای پهن‌پیکر و یک فروند هواپیمای سبک را دارد.

باقری افزود: این آشیانه در رده تعمیرات سبک قرار دارد و مساحت مفید صحن آشیانه در قسمت بدنه 3300 متر مربع و مساحت عرصه آشیانه 7650 متر مربع است.

وی با اشاره به تعداد آشیانه‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر گفت: در حال حاضر شرکت هواپیمایی ایران ایر دارای سه آشیانه فعال است که اصلی‌ترین آشیانه آن، آشیانه مهرآباد محسوب می‌شود.

باقری با اشاره به مزایای فعال‌سازی آشیانه ایران ایر در فرودگاه حضرت امام اظهار داشت: هواپیماها برای تعمیر و نگهداری باید از فرودگاه امام به فرودگاه مهرآباد منتقل می‌شدند که این نشست و برخاست هزینه هایی را در برداشت که با افتتاح این آشیانه جلوی هزینه‌ها را می‌گیریم و هزینه‌های ایران ایر را کاهش می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز