خبرگزاری کار ایران

نوروز ۹۸ به چه شهرهایی سفر کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۵۴

هر گوشه‌ای از کشور پهناور ایران دیدنی است و جاذبه‌های گردشگری مختص به خودش را دارد.

به گزارش ایلنا، لنگر با توجه به اینکه ایام نوروز نزدیک است بسیاری از مردم در تکاپوی تدارکات سفرند و شهری را به‌عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب می‌کنند. انتخاب مقصد سفر بستگی به این دارد که به شهرهای تاریخی علاقه‌مندید یا طبیعت‌گردی را می‌پسندید. فراموش نکنید قبل از سفر از وضعیت آب‌و‌هوای شهر مورد نظر مطلع شوید، در صورت امکان اقامتگاه خود را رزرو کنید و اگر با وسیله نقلیه عمومی سفر می‌کنید حتما برای خرید بلیط اقدام کنید.

شهرهای مناسب برای طبیعت‌گردی

بیشتر شهرهای ایران در ایام نوروز آب‌و‌هوای دل‌پذیری دارند. شهرهای ساحلی دریای خزر و استان‌های شمالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای طبیعت‌گردی‌اند. به راحتی می‌توانید با اجاره ویلا در یکی از شهرهای شمالی تعطیلات خوشی را سپری کنید. غذاهای محلی، ماهیگیری، جنگل‌نوردی، پیاده‌روی در کنار ساحل، قایق‌‌سواری در دریا و خرید سوغاتی در انتظار گردشگرانی است که شهرهای شمالی را به‌عنوان مقصد سفرشان تعیین می‌کنند.

شهرهای تاریخی با بناهای قدیمی

شهرهای تاریخی در فلات مرکزی ایران قرار دارند و هرکدام به‌نوعی سهمی در شکل‌گیری تاریخ و تمدن این کشور دارند . شهرهای قدیمی به‌عنوان قطب گردشگری شناخته می‌شوند. یکی از این شهرها یزد است که نامش در فهرست شهرهای تاریخی یونسکو ثبت شده. بناهای تاریخی، آثار باستانی، شیرینی‌های خوشمزه، صنایع طلا و مس و کویر‌های این شهر بسیار معروفند و همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. هر گردشگری می‌تواند به راحتی با ساکن شدن در هتل سنتی یزد بناهای تاریخی این شهر مانند باغ دولت‌آباد، آتشکده ساسانیان و مجموعه امیر چخماق را ببیند و خاطراتی شیرین را برای خود بسازد.

شهرهای زیبا با مردمی خونگرم

شهر کرمانشاه به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوع یکی از بهترین مقصد‌های سفر به غرب ایران است. شما می‌توانید به وسیله هواپیما، قطار، اتوبوس و یا وسیله شخصی به این شهر سفر کنید و از منظره‌های طبیعی، بناهای تاریخی و غذاهای لذیذ محلی آن لذت ببرید. مجموعه تاریخی بیستون که در دل طبیعت قرار دارد یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. اگر قصد دارید سفرتان از نظر اقتصادی به‌صرفه باشد می‌توانید با رزرو یک اتاق در هتل آپارتمان ارزان در کرمانشاه با خیال آسوده به سمت این شهر حرکت کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز