خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خواستار شد:

توجه به زیر ساخت‌های گردشگری در مناطق کویری استان

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۴۳

با توجه به اینکه گردشگری، محور توسعه قرار گرفته است باید از تمام ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود.

استاندار اصفهان در بازدید از کویر مرنجاب، دریاچهٔ نمک قلعهٔ مرنجاب و سایر جاذبه‌های گردشگری شهرستان آران و بیدگل گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای این منطقه و همچنین جاذبه‌های توریستی کم نظیر آن باید توسعهٔ گردشگری منطقه و تامین امنیت گردشگران مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور ایجاد و تکمیل زیر ساخت‌های گردشگری در شهرستان آران و بیدگل را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: طبیعت زیبای این منطقهٔ کویری و همچنین وجود بقاع متبرکه، کاروانسرا‌ها و آثار و ابنیه‌های تاریخی، همواره این شهر را میزبان گردشگران داخلی و خارجی کرده که در این راستا توجه به نیازهای گردشگران امری ضروری است.

استاندار اصفهان آب و هوای بیابانی و ماسه درمانی، پیاده‌روی در بیابان، دوچرخه سواری، موتورسواری، اسکی، رالی روی تپه‌های ماسه‌ای، شترسواری، رصد ستارگان، دیدار از بناهای تاریخی و زیارتی را از ظرفیت‌های این منطقه در جذب گردشگر توصیف کرد و افزود: باید از این ظرفیت‌ها به بهترین صورت استفاده شود.

زرگرپور تصریح کرد: با توجه به اینکه محور توسعهٔ استان، محور خدمات و گردشگری در نظر گرفته شده است باید از تمام ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه قلعهٔ تاریخی مرنجاب در مسیر راه ابریشم واقع شده است، اذعان داشت: این کاروانسرا یکی از اطراقگاههای مهم این راه به شمار می‌رفته و کاروانهای تجار ی وبازرگانی در مسیر شهرهای مرکزی ایران و شهرهای شمالی کشور از آن عبور می‌کردند.

وی در پایان حفظ و احیای آثار تاریی منطقه را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: توسعهٔ گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای امنیت و آسایش گردشگران باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز