خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک کشاورزی:

اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به منظور اشتغالزایی روستایی / 70 شعبه بانک کشاورزی ادغام یا تعطیل شده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۴۴۷

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: طبق بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه تا پایان ۱۲ بهمن ۹۷ نزدیک ۲۶ هزارو ۱۳۶ نفر از بدهکاران بانک به مبلغ دو هزارو ۳۵۸ میلیارد ریال، تعیین تکلیف شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، روح‌الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست خبری امروز یکشنبه ۱۴ بهمن اظهار کرد: از محل تسهیلات طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری که بانک کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار داد ۶۸ هزار و ۳۰۸ اشتغال جدید ایجاد شده است.

وی افزود: تاکنون به ۲۶ هزار و ۷۵۵ طرح به مبلغ ۳۸ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال تسهیلات داده شده است. طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری با اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اجرایی می‌شود که بانک کشاورزی یکی از عاملان اجرایی است.

خدارحمی در ادامه تصریح کرد: ۳ و نیم میلیارد دلار اختصاص یافته پس از تبدیل به ریال طی دو قسط به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به این نکته که انتقادات به تعدد شعب بانک کشاورزی زیاد است، اذعان داشت: برخی به زیاد بودن شعبات بانک‌ها اعتراض دارند و رئیس‌جمهور هم  انتقاد کرد البته انتقاد به جایی است. واقعیت این است که زمانی نیاز بود تا شعبات بانک مرکزی اضافه شود، اما اکنون با راه‌اندازی سیستم‌های الکترونیکی نقل و انتقال پول باید این شعبات حذف شود.

خدارحمی ادامه داد:‌ برنامه کاهش شعبات بانک‌ها در دستور کار بانک کشاورزی است و تاکنون ۷۰ شعبه بانک کشاورزی ادغام یا تعطیل شده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش شعب بانک‌ها فراگیر و جهانی است، گفت: بانک کشاورزی هم از اول نیمه امسال حتی پرداخت تسهیلات را الکترونیکی خواهد کرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در حال حاضر جایگاه بانک کشاورزی بین ۵۰۰ شرکت برتر در جایگاه ۱۶ و از نظر دارایی جایگاه ۴ قرار گرفته است.

خدارحمی تصریح کرد: از میزان  ۱۸ هزار میلیارد ریال تخصیص داده شد حداقل مطالبات  ۵۳۰ هزارنفر از کشاورزان خسارت دیده تعیین تکلیف خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در اجرای تبصره ۳۵ قانون سال ۹۵ تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ ( بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال ) تا ۳۰ دی ماه ۹۷ مبلغ ۱۷ هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال از مطالبات بانک به حیاطه وصول رسیده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی تاکید کرد: طبق بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه تا پایان ۱۲ بهمن ۹۷ نزدیک ۲۶ هزارو ۱۳۶ نفر از بدهکاران بانک به مبلغ دو هزارو ۳۵۸ میلیارد ریال، تعیین تکلیف شدند.

وی افزود: میزان بخشودگی  سود مطالبات هزار و۵۳۹ میلیاردریال بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز