خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:

حفاری ۱۶ حلقه چاه میدان نفتی آزادگان در دست اقدام

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۲۰۰

مدیرعامل شرکت ملی حفاری تاکید کرد: مراحل واگذاری حفاری ۱۶ حلقه چاه میدان نفتی آزادگان در غرب کارون که دو بخش مختلف حفاری آن را برعهده داشتند، در دست اقدام است.

به گزارش ایلنا، سیدعبدالله موسوی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این شرکت در میدان نفتی گچساران هفت حلقه چاه و در نفت‌شهر پنج حلقه چاه حفاری می‎کند، گفت: همچنین مراحل واگذاری حفاری شش حلقه چاه در حوزه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و ۱۰ حلقه چاه در گستره عملیاتی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در میدان نفتی آزادگان در غرب کارون در دست اقدام است.

وی افزود: همه امکانات عملیاتی و پشتیبانی شرکت ملی حفاری برای اجرای به‌موقع پروژه‎های مربوط به طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به‌کارگرفته می‎شود. با توجه به شرایط کنونی و محدودیت‎های اعمال شده، اجرای این پروژه‎ها با استفاده از توانمندی‎های داخلی بسیار با اهمیت است و بر خودکفایی و خوداتکایی صنعت نفت کشور دلالت دارد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‎ریزی برای اجرای ۳۴ پروژه از سوی شرکت ملی نفت ایران به منظور حفظ، نگهداشت و افزایش تولید اظهار داشت: تاکنون اجرای دو پروژه از طریق مناقصه به شرکت ملی حفاری اختصاص یافته است و پیش‎بینی می‎شود در مناقصه‌های آینده، تعداد دیگری پروژه به این شرکت واگذار شود.

موسوی با اشاره به شرایط خاص میدان نفتی گچساران و برداشت از لایه نفتی و گازی خامی که فشار بالایی دارد و همچنین میدان نفت‌شهر تصریح کرد: متخصصان مجرب این شرکت سابقه حفاری در همه میدان‌های نفتی و گازی در مناطق خشکی و دریایی کشور به موازات ارائه خدمات فنی و مهندسی را دارند و با توجه به تجارب اجرای پروژه‎های کلید در دست (EPD) از سوی این شرکت، برنامه‎ریزی و جدول زمان‎بندی مدونی با همکاری کارفرمای پروژه‎های پیش‎گفته تهیه و مراحل اجرای کار دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور تحقق پروژه‎های تعریف شده در شرکت ملی نفت ایران، بخش عمده قطعات، تجهیزات، کالا و مواد از طریق منابع داخلی تامین و افزون بر ایجاد فرصت برای کاربست دستگاه‎های حفاری موجود در کشور، سبب رونق‎بخشی به کارگاه‎ها، شهرک‎ها و مجموعه‎های صنعتی می‎شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز