خبرگزاری کار ایران

از سوی شرکت ملی حفاری انجام شد

حفاری بیش از 126 هزار متر چاه‎های نفت و گاز در 8 ماه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۴۷۲

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از تحقق 126 هزار و 899 متر حفاری چاه های نفت و گاز در هشت ماه سال جاری بوسیله ناوگان این شرکت در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از شرکت ملی نفت ایران، محمد آل خمیس گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه، 98 حلقه چاه حفر و تکمیل شد و برای بهره برداری در اختیار شرکت های متقاضی قرار گرفت.

وی افزود: از این تعداد چاه 44 حلقه توسعه ای و 54 حلقه تعمیری بوده است که 67 حلقه آن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و 2 حلقه در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حفر و تکمیل شده است.

آل خمیس اظهار کرد: در مدت پیش گفته همچنین 6 حلقه چاه در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره، 13 حلقه در طرح های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و 10 حلقه در قالب پروژه ای حفاری شده است.

سرپرست معاونت مدیرعامل در عملیات حفاری گفت: براساس قرارداد میان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در این مدت عملیات حفاری 2 حلقه چاه اکتشافی با کاربست دکل های 32 و 33 فتح کلید خورد که حفر این چاه ها هم اکنون با انجام 2727 متر حفاری در حال اجراست.

وی افزود: با تلاش مستمر کارکنان سختکوش این شرکت در بخش های عملیاتی، فنی و پشتیبانی در هشت ماه گذشته حفاری 9 حلقه چاه،  75 روز زودتر از برنامه پیش بینی شده از سوی کارفرما به اتمام رسیده است که از نظر اقتصادی ارزش بالایی دارد.

آل خمیس یادآور شد: شرکت ملی حفاری ایران 73 دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین ملکی دارد که از این تعداد 70 دکل خشکی در اقصی نقاط نفتخیز کشور مستقر  و سه دکل دریایی در آب های خلیج فارس مستقر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز