خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو؛

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۷۵۵

بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان به ظرفیت 160 مگاوات صبح امروز (یکشنبه) همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو به این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در مراسم بهره‌برداری از این پروژه، گفت: نیروگاه سیکل‌ترکیبی کاشان شامل دو واحد گازی زیمنس V94.2.5  با ظرفیت 324 مگاوات است که در سال 88 توسط سازمان توسعه برق ایران با پیمانکاری شرکت مپنا در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث و در اختیار شرکت ساخت و بهره‌برداری انرژی نوین – سبا نوین قرار گرفت.

وی یادآور شد: پس از انعقاد قرارداد بیع متقابل با شرکت تولید نیروی برق حرارتی، عملیات احداث یک واحد بخش بخار(به ظرفیت 160 مگاوات) و پست 230 کیلوولت در سال 1394 آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی تصریح کرد: مبلغ کل قرارداد این پروژه 128.5 میلیون یورو است که 38.5 میلیون یورو سهم آورده سرمایه‌گذار و 90 میلیون یورو از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی است.

طرزطلب خاطرنشان کرد: سوخت اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن گازوئیل است که در دو مخزن 20 هزار متر مکعبی ذخیره شده تا در مواقع ضروری و قطع گاز نیروگاه تا 45 روز سوخت نیروگاه را تامین کند.

وی در پایان گفت: این چهارمین پروژه نیروگاهی شرکت برق حرارتی بعد از نیروگاه‌های ماکو،‌ بهبهان،‌ زاهدان و هرمز جهت عبور از پیک برق 1398 است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز