خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون اول رییس جمهور از پروژه‌های عمرانی کیش

معاون اول رییس جمهور به همراه دبیر شورای عالی مناطق آزاد و همچنین سایر مسوولان منطقه آزاد کیش، امروز عصر از پروژه های عمرانی این منطقه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرودگاه هندورابی، تصفیه خانه کیش، ترمینال بندر تجاری کیش، ترمینال بندرگاه تجاری کیش، لایروبی و احداث ایک پیرامونی بندرتجاری، نیروگاه تولید برق و آب، احداث موج شکن بندر ازجمله پروژه های عمرانی مهم این جزیر هستند.

پروژه فرودگاه هندورابی در شمال غربی این جزیره در حال احداث است و باند این فرودگاه 1300 متر و عرض آن 30 متر است. هزینه ساخت این پروژه 420 میلیارد ریال پیش بینی شده که تا پایان سال ساخته خواهد شد.

همچنین تصفیه خانه ده هزار متر مربعی فاضلاب در شمال جزیره با هدف تصفیه فاضلاب و تامین بخشی از آب مورد نیاز فضای سبز ساخته می شود.

مساحت این پروژه چیزی حدود 50هزارمترمربع است که برای ساخت آن سرمایه گذاری 210 میلیارد ریالی براورد شده است.

پروژه احداث ایستگاه پمپاژ مرکزی و مخزن 20 مترمکعبی ذخیره آب از دیگر پروژه های عمرانی جزیره است که در مساحت 51 هزار متر مربعی و با سرمایه گذاری 130 میلیارد ریالی در حال ساخت است.

ساخت ترمینال بندرگاه تجاری کیش هم از دیگر پروژه های این جزیره است که ظرفیت جابجایی 100,000 نفر در سال را دارد این درحالی است که ظرفیت پایانه قبلی 500 نفر بود. با احداث این پایانه ظرفیت پذیرش مسافر در روز به 3,500 نفر می رسد .

انبار کانتینری بندر تجاری کیش با وسعت 8 هکتار و در منطقه احداث می شود و این انبار به طور متوسط ظرفیت 4 هزار TEUدارد. تاریخ شروع این پروژه مهرماه سال گذشته بود که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به بهره برداری برسد. همچنین براورد هزینه ساخت این پروژه چیزی حدود 160 میلیارد ریال است.

از دیگر پروژه های مهم عمرانی منطقه آزاد کیش احداث نیروگاه تولید برق و آب و جنوب جزیره است که در مساحتی 5 هزار متر مربعی ساخته خواهد شد. میزان سرمایه گذاری فاز اول این پروژه 550,000,000,000 است که پیش بینی می شود فاز اول آن تا پایان سال جاری به پایان برسد.

کد خبر : ۳۳۲۲۲۲