خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان لوستر بیان کرد:

صادرات 200 میلیون دلاری لوستر و چراغ‌های تزئینی/ ایران جزو پنج کشور تولیدکننده لوستر در دنیا

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۱۲۵

قره یازی اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار تولیدکننده در این صنف وجود دارد که برای 30 هزار نفر اشتغال‌زایی شده است و در صورت حل مشکلات می‌توان حجم فعالیت این صنعت را بیشتر کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست خبری محمدرضا قره‌یازی مدیرعامل تعاونی لوستر و چراغ‌های تزئینی که در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه لوستر، چراغ‌های تزئینی و روشنایی برگزار می‌شود اظهار داشت: این صنعت ارزآوری بالایی دارد به طوری که فعالین این صنف در سال 150 تا 200 میلیون دلار صادرات دارند که اگر هزینه‌های تولید کم شود و قیمت تمام شده نسبت به سایر رقبا کمتر بشود می‌توانیم حجم صادرات خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 38 درصد هزینه‌های جانبی داریم در صنف ما برای اینکه کالایی را در بازار عرضه و یا آن را صادر کنیم باید دو بار مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنیم. اگر مشکلات این صنعت رفع شود ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم زیرا ما جزو پنج کشور تولید کننده این محصول در دنیا هستیم.

قره‌یازی در خصوص بازارهای صادراتی صنعت لوستر گفت: ما محصولات خود را به حاشیه خلیج فارس، عربستان، اتحادیه اروپا، عراق و کشورهای شرق آسیا صادر می‌کنیم و بازار مناسبی برای محصولات وجود دارد که از ظرفیت بالقوه‌ای برای افزایش برخوردار است.

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان لوستر و چراغ‌های تزئینی تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار تولیدکننده در این صنف وجود دارد که برای 30 هزار نفر اشتغال‌زایی شده است و در صورت حل مشکلات می‌توان حجم فعالیت این صنعت را بیشتر کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد قنبری، معاون شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران نیز در حاشیه این افتتاح گفت: 170 شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند که فرصت مناسبی برای معرفی محصولات ایرانی و صادرات آن است. ما اگر بتوانیم در بخش‌های مواد اولیه تزئینی مانند کریستال به خودکفایی برسیم سود بیشتری در این صنعت به دست خواهیم آورد.

قنبری تصریح کرد: دولت به دنبال آن است که از شرکت‌های داخلی حمایت کند به همین منظور هزینه حضور در نمایشگاه برای تولیدکنندگان داخلی بسیار کمتر از خارجی‌ها است.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاهای ایرانی در سایر کشورها گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که صورت گرفته اولویت ما حضور در نمایشگاه‌های کشورهای همسایه است.

به گزارش ایلنا، بیست و ششمین نمایشگاه لوستر و چراغ‌های تزئینی و روشنایی در فضایی بالغ بر هزار متر مربع از امروز تا چهار روز آینده در محل نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز