خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شرکت ملی نفتکش در گفت‌وگو با ایلنا:

نیمی از خسارت بیمه شهدای سانچی پرداخت شد/ تحریم‌ها تاثیری در روند پرداخت بیمه‌ها نداشته است

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۸۴۴

سخنگوی شرکت ملی نفتکش اظهار داشت: در بخش ارزی پرداخت حقوق و مزایا از سوی موسسات بیمه‌گر در حال انجام است و اکنون بیمه نیمی از خانواده‌ها تکمیل شده و چک خود را دریافت کردند. شرکت نیز سعی کرد مبلغ را به صورت اسکناس تهیه و در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

کاپیتان محسن بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره روند پرداخت بیمه به خانواده شهدای سانچی اظهار داشت: ما سعی کردیم حداکثر کمک را به خانواده‌ها داشته باشیم و در این رابطه وکیلی برای انحصار وراثت در نظر گرفتیم و در حال حاضر چیزی به عنوان معوقه از طرف شرکت باقی نمانده است.

وی افزود: در بخش ارزی نیز پرداخت حقوق و مزایا از سوی موسسات بیمه‌گر در حال انجام است و اکنون بیمه نیمی از خانواده‌ها تکمیل شده و چک خود را دریافت کردند. شرکت نیز سعی کرد مبلغ را به صورت اسکناس تهیه و در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش خاطرنشان کرد: نیم دیگر خانواده‌ها که هنوز بیمه خود را دریافت نکرده‌اند به دلیل بحث انحصار وراثت بوده و یا اینکه خودشان تاکنون اقدام نکرده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما همچنین حق و حقوق اداری و پاداش پایان خدمت و سنوات این شهدا را پرداخت می‌کنیم و سعی کردیم که مستمری بیش از رقم قانونی پرداخت شود زیرا این دریانوردان نان‌آور خانواده خود بودند بنابراین سعی می‌کنیم که تا جای ممکن خانواده‌ها به لحاظ مالی مشکلی نداشته باشند.

بهرامی درباره تاثیر تحریم‌ها در ایجاد خلل در روند پرداخت بیمه بین‌المللی گفت: البته تحریم کار را سخت کرد ولی شرکت به این بهانه کار را متوقف نکرد و مستقلا نسبت به تداوم روند کار اقدام کرد.

وی ادامه داد: بحث پرداخت بیمه اشخاص کمترین میزان اما پراهمیت‌ترین موضوع بود بنابراین راسا مساله را پیگیری کردیم.

بهرامی خاطرنشان کرد: در بحث بیمه ادوات و ابزارآلات نفتکش هم بیمه‌گران خارجی تعهد خود را اجرا کردند و یک سوم باقیمانده مربوط به بیمه‌گران ایرانی است که ربطی به تحریم نداشته و در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: بحث آلودگی دریا هم در سطح بین‌المللی بین بیمه‌گران و شرکت‌ها پیگیری می‌شود.

وی اذعان کرد: تحریم در نهایت وقتی می‌خواهند پرونده را ببندند و حق و حقوق را جمع و تفریق کنند تاثیرگذار است اکنون برای پرداخت بیمه اشخاص بی‌تاثیر بوده است.

بهرامی درباره دریافت خسارت از کشتی کریستال چین نیز اظهار داشت: وقتی مراحل دادگاه به اتمام برسد و مشخص شود که چه کسی مقصر است در مورد اینکه مبلغی به ما پرداخت می‌شود یا خیر، بحث می‌شود.

وی میزان خسارت آلودگی، غواصی و جمع‌آوری تیم‌ها را در CLAM دویست و پنجاه و شش میلیون دلار عنوان کرد و افزود: از این رقم 50 میلیون دلار از طرف شرکت تایید شده که بیمه‌گران پرداخت کردند و مابقی در روند تایید است.

وی همچنین بیان کرد: نفتکش‌ها تا یک میلیون دلار بیمه آلودگی هستند بعد از رد شدن از این سقف شرکت باید از خزانه خودش پرداخت داشته باشد. ما در حال حاضر به این سقف نرسیده‌ایم.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش درباره زمان بسته‌ شدن پرونده هم گفت: بسته شدن پرونده ممکن است چندین سال طول بکشد برای ما مهم پرداخت بیمه افراد است روند آن به سرعت در حال پیگیری و انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز