خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی صادرات آبزیان به کشورهای حوزه بالکان برای نخستین بار

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۵۸۵

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات گفت: امسال برای نخستین بار صادرات محصولات شیلاتی به کشورهای حوزه بالکان پیش بینی شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران اظهار کرد: حفظ بازارهای بین المللی آبزیان و گسترش آن در دستور کار این سازمان قرار دارد.

گلشاهی افزود: علاوه بر این، بازارهایی که ظرفیت خرید کالاهای شیلاتی تولید ما را دارند و تاکنون به آنها دسترسی نداشته‌ایم در دستور کار است و در تلاش هستیم در سال جاری به تعدادی از این بازارهای صادراتی ورود پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: برای ورود به بازار شیلات کشورهای حوزه بالکان مذاکراتی را شروع خواهیم کرد و امسال مسلما به این کشورها صادرات خواهیم داشت.

گلشاهی تصریح کرد: پس از ارسال محموله‌های صادراتی نمونه به این کشورها باید دید بازخورد آن چگونه است، هر چند اطلاعات اولیه ما نشان می‌دهد که این بازارها برای محصولات شیلاتی ایران قابلیت گسترش دارد.

وی گفت: یکی دیگر از سیاست‌های سازمان شیلات در حوزه صادرات این است که به سمت کشورهایی مانند عمان برویم که خودشان صادر کننده مجدد محصولات شیلاتی به سایر کشورها هستند.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ادامه داد: حفظ بازارهای موجود و تثبیت آن به لحاظ حمایت از توان تولید صورت می‌گیرد و عمده فعالیت در این حوزه بر عهده بخش خصوصی و اتحادیه‌های تخصصی مربوطه است.

وی درباره توسعه بازارهای داخلی نیز گفت: ما در استان‌هایی که مبدا تولید یا مبدا توزیع هستند مانند استان‌های شمالی و جنوبی کشور، فارس و تهران توسعه فیزیکی بازارهای عمده و خرده فروشی را پیگیری می‌کنیم و در این استان‌ها چند بازار آبزیان در دست احداث هستند.

گلشاهی افزود: ما به دنبال الگوهایی هستیم که بیشترین میزان عرضه آبزیان را به صورت تسهیل شده در اختیار مردم قرار دهند.

وی اذعان داشت: در این راستا، اکنون توسعه بازار آبزیان در تهران با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار، سالن‌های آبزیان که قادرند انواع آبزیان را به ویژه به صورت فرآوری و آماده مصرف ارایه دهند در برنامه داریم.

گلشاهی با بیان این که توسعه اماکن بین راهی عرضه آبزیان در دستور کار سازمان شیلات است، تصریح کرد: در مسیرهای تردد مردم در بین راه، مراکز طبخ و فروش آبزیان آماده مصرف نیز گسترش خواهد یافت و در این راستا، نمونه‌هایی از این اماکن در استان های مرکزی، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، گیلان و مازندارن راه اندازی شده است.

وی گفت: رستوران‌های شیلاتی به صورت الگو نیز راه‌اندازی می‌شوند و نخستین نمونه آن را در استان مازندارن داشته‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز