خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب:

در مرحله اول فروشگاه‌های بزرگ پوشاک خارجی بازرسی می‌شوند/ از 150 شرکت خارجی فقط 67 شرکت مجوز دارند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۵۲۳

بهبهانی گفت: در مرحله اول برخورد با پوشاک قاچاق فروشگاه‌هایی اصطلاحاً هزار متری که در مجتمع‌های تجاری فعال هستند مورد بازرسی قرار خواهند گرفت و در مرحله بعد مغازه‌های سطح شهر که پوشاک خارجی عرضه می‌کنند را مورد بررسی قرار خواهند داد.

سید علی اصغر بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص صحبت‌های دهقانی‌نیا مبنی بر آغاز طرح برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق از روز گذشته گفت: از سال 80 قرار بود برندهای خارجی که در حوزه پوشاک فعال هستند مجوزهای لازم از جمله شناسه کالا و معرفی نامه معتبر از برند خارجی را اخذ کنند که برخی از این برندها توانستند این مجوزها را بگیرند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب ادامه داد: در مرحله اول برخورد با پوشاک قاچاق فروشگاه‌هایی اصطلاحاً هزار متری که در مجتمع‌های تجاری فعال هستند مورد بازرسی قرار خواهند گرفت و در مرحله بعد مغازه‌های سطح شهر که پوشاک خارجی عرضه می‌کنند را مورد بررسی قرار خواهند داد.

وی افزود: این فروشگاه‌های بزرگ که در چند سال اخیر مانند قارچ در سطح کشور گسترده شده‌اند و در برخی اوقات فروش آنها مطابق اظهارات خودشان به شبی یک میلیارد تومان نیز می‌رسد. این در حالی است که ما در حوزه تولید داخلی به لحاظ کیفیت هیچ کمبودی نسبت به آنها نداریم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب ادامه داد: اتحادیه نقطه نظرات خود را به ستاد قاچاق اعلام کرد. ما نزدیک به سه هزار عضو تولیدکننده داریم که در حوزه تریکو و بافت حلقوی فعالیت می‌کنند. قاچاق باعث شده که امروز این واحدها با 30 درصد ظرفیت خودشان فعالیت کنند.

وی گفت: ما مخالف رقابت نیستیم اما باید شرایط برابر باشد. بیشتر پوشاک خارجی فروخته شده در این فروشگاه‌ها مازاد سفارش کشورهای دیگر است که حتی بر روی برچسب آنها ذکر شده که سفارش آلمان یا بلژیک است. این یعنی قیمت تمام شده این پوشاک برای تولیدکننده به دست آمده و اینها همه مازاد هستند برای همین با قیمت بسیار پایین عرضه می‌کنند

بهبهانی‌تصریح کرد: تحریم‌ها و بروکراسی‌های اداری باعث شده برای اخذ هر مجوز مجبور باشیم هفته‌ها منتظر بمانیم دسترسی به مواد اولیه محدود شده و این در حالی است که تولیدکننده ترک از نخ‌های فانتزی استفاده می‌کند اما ما فقط به نخ‌های معمولی و روتین دسترسی داریم. 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب گفت: در دهه 70 مطابق آمار گمرک، بعد از فرش بیشترین صادرات کشور پوشاک بود به طوری که پوشاک گرم روسیه و کشورهای اسکاندیناوی از طرف ما تامین می‌شد اما الان تبدیل به واردکننده شده‌ایم.

وی در پایان گفت: اکنون 150 شرکت خارجی دارای فروشگاه هستند اما تنها 67 برند آنها ثبت شده و مجوزهای لازم را گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز