خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره پیمانکاران اربیل عراق مطرح کرد؛

حضور گسترده کارگران ایرانی برای کار در پروژه‌های ساختمانی اقلیم کردستان/ 1100 شرکت ترکیه در مقابل یک شرکت پیمانکار ایرانی

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۰۰۲

عضو هیات مدیره پیمانکاران اربیل عراق گفت: شرکت‌های ایرانی نتوانستند در اقلیم سرمایه‌گذاری کنند. سالهای قبل ما تلاش زیادی کردیم تا پیمانکاران ایرانی در اقلیم حضور پیدا کنند نمی‌دانم برای چه شرکت‌های ایرانی تمایل به انجام امور پیمانکاری در اقلیم نداشتند برعکس شرکت‌های ترک حضور فعالی دارند. اکنون که شرکت‌های ایرانی خواهان حضور هستند بیشتر فرصت‌ها و پروژه‌ها توسط ترک‌ها گرفته شده است.

ابراهیم ریکانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص نقل و انتقالات بانکی و پول حاصل از صادرات ایران به این منطقه گفت: بیشتر انتقالات پول بین ایران و اقلیم از طریق صرافی است اما با سایر کشورها از طریق بانک صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه اقلیم کردستان عضو سازمان‌های مالی جهانی شده است ملزم هستیم که با ایران نیز از طریق بانک نقل و انتقال پولی داشته باشیم.

عضو هیات مدیره پیمانکاران اربیل عراق در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر این نقل و انتقالات گفت: این مسئله بستگی به سیاست‌های دولت دارد اما بازرگانان به این شبکه احتیاج دارند و دولت نیز به این مسئله واقف است. اکنون ما با دینار عراق کار می‌کنیم و صرافی آن را تبدیل به ریال می‌کند.

کیفیت کالاهای ایرانی از چینی‌ها بهتر است

عضو اتاق بازرگانی اربیل تصریح کرد: نمی‌توان گفت کیفیت کالاهای ایرانی از ترک بالاتر است اما از چینی‌ها بهتر است، چند برند ایرانی کیفیت خوب و قیمت مناسبی نسبت به کالای مشابه اروپایی دارند بر همین اساس تاجران کردستان تمایل به استفاده از محصولاتی ایرانی دارند.

ریکانی در خصوص نوسان قیمت ارز در ایران و تاثیر آن بر تجارت اقلیم گفت: در سال جاری به دلیل رکود اقتصادی در اقلیم، پروژه‌های دولتی و خصوصی در این منطقه کاهش پیدا کرد و همزمانی این رکود با نوسان قیمت ارز سبب شد که شاهد کاهش تبادلات تجاری بین کردستان و ایران باشیم.

شرکت‌های ایرانی تمایلی به انجام امور پیمانکاری در اقلیم نداشتند

عضو هیات مدیره پیمانکاران اربیل عراق ادامه داد: شرکت‌های ایرانی نتوانستند در اقلیم سرمایه‌گذاری کنند. سال‌های قبل ما تلاش زیادی کردیم تا پیمانکاران ایرانی در اقلیم حضور پیدا کنند نمی‌دانم برای چه شرکت‌های ایرانی تمایل به انجام امور پیمانکاری در اقلیم نداشتند، برعکس شرکت‌های ترک حضور فعالی دارند.

بیشتر فرصت‌ها و پروژه‌ها توسط ترک‌ها گرفته شده است

ریکانی افزود: اکنون که شرکت‌های ایرانی خواهان حضور در اقلیم هستند بیشتر فرصت‌ها و پروژه‌ها توسط ترک‌ها گرفته شده است. اکنون فقط یک شرکت پیمانکاری در اقلیم کردستان ثبت شده در حالی که 1100 شرکت ترکیه‌ای وجود دارند.

کارگران ایرانی نسبت به سایر کشورها خیلی ارزان‌تر هستند

وی در خصوص حضور کارگران ایرانی در اقلیم کردستان گفت: در چند ماه اخیر شاهد حضور گسترده کارگران ساده و تحصیلکرده ایرانی در کردستان بودیم که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ قیمت نسبت به سایر کشورها خیلی ارزان‌تر هستند البته بیشتر کارگران ساده هستند که برای کار در پروژه‌های ساختمانی و پیمانکاری به اقلیم آمده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز