خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

صندوق توسعه حمل و نقل با سرمایه 19هزار میلیارد تومانی تاسیس شد/ پروژه‌های نیمه تمام خصوصی‌سازی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۸۰۰

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل خبر داد و گفت: سیاست ما برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی خصوصی‌سازی آنها است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه خانواده حمل و نقل بسیار بزرگ و پر افتخار است اظهار داشت: صنعت حمل و نقل جریان زندگی و نشاط را برای مردم شکل می‌دهند و با رفتارشان با ارائه هر خدمتی در جابجایی قاب خاطره می‌سازند.

وی از تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل خبر داد و گفت: با تدبیر دولت و مجلس فرصت تاریخی برای تحول در حوزه حمل و نقل و زیرساخت به وجود آمده است که آن هم تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل است.

وی افزود: اساسنامه این صندوق دو هفته گذشته در دولت مصوب شد و قرار بر این شده است که منابع از سرفصل‌هایی که قانون‌گذار پیش‌بینی کرده چیزی حدود 19 هزار ملیارد تومان برای این صندوق در نظر گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نبود این صندوق یک کاستی بزرگی در صنعت حمل و نقل بود گفت: از تمام کسانی که این فرصت را برای صنعت حمل و نقل ایجاد کردند تشکر می‌کنیم.

اسلامی با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه صنعت حمل و نقل اظهار کرد: هدف تحریم مقابله شدید با استقلال کشور است و استقلال ایران را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه باید از فرصت تحریم برای افزایش ظرفیت‌های صنعت حمل و نقل با استفاده از توان داخل استفاده کنیم گفت: با توجه به نیاز جامعه و کاستی‌های شدیدی که در صنعت حمل و نقل وجود دارد هدف مان این بوده که این حوزه را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: می‌توان با اتصال ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ظرفیت‌های صنعت حمل ونقل را افزایش دهیم و بتوانیم زیرساخت‌های حمل و نقلی را توسعه دهیم و به ساخت پروژه‌های نیمه‌تمام شتاب ببخشیم.

وی تاکید کرد: البته مشخص است که بودجه دولت قابلیت تامین منابع مالی این حجم از سرمایه‌گذاری در احداث پروژه‌های نیمه‌تمام را ندارد و سیاست دولت خصوصی‌سازی پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام این قابلیت را دارند که به کسب و کار بخش خصوصی رونق دهند گفت: جذابیت ورود به پروژه‌های نیمه تمام برای بخش خصوصی باید افزایش یابد.

اسلامی همچنین با تاکید بر اهمیت منابع انسانی اظهار داشت: منابع انسانی بزرگترین ثروت برای کشور محسوب می‌شود و حفظ منابع انسانی به عنوان ثروت ملی بسیار اهمیت دارد و باید بتوانیم در چهار شقوق حمل و نقل دریایی، هوایی، ریلی و جاده‌ای نسبت به آموزش نیروی انسانی اقدام کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز