خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

70 کیلومتر از محور هراز تا پایان سال آماده می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 70 کیلومتر از محور هراز تا پایان سال ساخته می‌شود؛ گفت: کل این مسیر نیاز به اعتبار هزار میلیارد تومانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در افتتاح بخشی از باند دوم محور هراز در جمع خبرنگاران گفت: محور هراز یکی از مهم‌ترین محورهای دسترسی به استان‌های شمالی با طول 100 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه امسال 100 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می‌دهیم، گفت: به ساخت 5 محور فیروزکوه، هزار، آزادراه شمال، محور منجیل-رشت و پروژه قزوین-الموت نیز هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص خواهیم داد.

وی ادامه داد: در این محورها باید چندین دستگاه تونل، پل ساخته شود. همچنین چندین کیلومتر از این مسیر نیاز به دیواره‌سازی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه محور هراز را با دو بانده کردن به سه اولویت تقسیم کردیم؛ اظهار داشت: اولین اولویت حد فاصله بایجان تا آمل به طول 62 کیلومتر است که از این مسیر تنها 8.5 کیلومتر دوبانده نشده است و باقی مسیر تا به امروز دوبانده کرده‌ایم.

آخوندی با بیان اینکه امروز 10 کیلومتر از این مسیر دو بانده هم به افتتاح می‌رسد، گفت: 8.5 کیلومتر باقی مانده از اولویت اول را هم تا پایان سال به اجرا می‌رسانیم بدین ترتیب 62 کیلومتر اولویت اول تا پایان سال به طور کامل دو بانده می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت بعدی مسیر آبشار است که در این مسیر باید چند دستگاه تونل ساخته شود که اجرای پروژه را سخت می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسیر آبشار هفت و نیم کیلومتر است؛ گفت: تا پایان سال هفت و نیم کیلومتر مسیر آبشار هم دوبانده خواهد شد.

آخوندی با بیان اینکه بنابراین فقط دو بانده کردن بخش لاسم تا بایجان به طول 29 کیلومتر باقی مانده است؛ گفت: در این محور باید تونلی به طول ده کیلومتر ساخته شود که این مسیر در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 30 درصدی دارد.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 130هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در کشور وجود دارد؛ گفت: از طریق روش‌های سرمایه‌گذاری BOT و انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه تلاش کرده‌ایم که کارگاه‌های پروژه‌های عمرانی را زنده و فعال نگه داریم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین یکی از پروژه‌هایی که امروز کارگاه آن زنده و فعال است؛ پروژه‌ آزادراه تهران – شمال است.

آخوندی گفت: سیاست ما این است که این پروژه‌ها را به صورت قطعه به قطعه برسانیم و در اختیار مردم بگذاریم.

کد خبر : ۴۱۲۰۹۹