خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران بیان کرد:

با بخش خصوصی هماهنگ باشیم، مشکل آب نخواهیم داشت/40 پروژه آب شیرین کن در حال فعالیت است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۷۲۸

اردکانیان گفت: اگر بتوانیم در جهت به رسمیت شناختن ماهیت میان‌بخشی آب حرکت کنیم و با بخش خصوصی هماهنگ باشیم تردیدی نیست که در آینده مشکلی به نام آب نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه همایش اقتصاد آب در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که بودجه وزارت نیرو در سال 98 چگونه است گفت: به طور کلی هرچه بودجه واقعی‌تر باشد احتمال تحقق آن در طول سال بیشتر است ضمن آنکه تکیه این وزارتخانه فقط بر منابع بودجه دولت نیست بلکه از محل فروش آب و برق نیز نیازهای خود را تامین می‌کند.

وی افزود: درخواست ما همواره این بوده که منابع داخلی وزارت نیرو همچون گذشته در اختیار این وزارتخانه باشد و از محل آن برنامه‌های توسعه‌ای خود را اجرایی کند.امیدواریم امسال نیز از محل این درآمدها برنامه ویژه‌ای را برای تابستان 98 که اوج مصرف برق و آب شرب است، مدیریت کنیم.

اردکانیان در پاسخ به وضعیت پروژه‌های آب‌شیرین‌کن گفت: هم اینک 40 پروژه آب شیرین کن در کشور در حال فعالیت است و پروژه‌های جدیدی نیز در استان‌های جنوبی و شمالی تعریف شده یکی از سیاست‌های وزارت نیرو این است که از منابع آب دریا مصارف آب شیرین کن استفاده کنیم.

وی در خصوص بهره برداری از پروژه‌های آب ژرف گفت: سیاست ما در این مورد همکاری نزدیک با معاونت علمی و فناوری است و در یک مورد آن که به چاه سیستان معروف است مقرر شده پس از انجام تحقیقات کامل تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ شود.

وزیر نیرو با اشاره به اقلیم کشور و تغییرات سال‌های اخیر گفت: ما به سمت شرایطی حرکت می‌کنیم که شاهد گرم‌تر شدن هوا و کاهش بارش‌ها هستیم به طوری که در 50 سال گذشته به طور متوسط هر 10 سال چهار دهم درجه سانتی‌گراد و در مجموع به طور متوسط دو درجه سرزمین ایران گرم‌تر شده است.

وی تصریح کرد: کشور از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است اما اینکه چطور و با چه سازوکاری از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم محل بحث است. آب یک عرصه میان بخشی و بین رشته‌ای است و نباید اجازه دهیم ساختارهای بخشی کشور سایه سنگین خود را روی این مسئله بگذارد. اگر بتوانیم در جهت به رسمیت شناختن ماهیت میان‌بخشی آب حرکت کنیم و با بخش خصوصی هماهنگ باشیم تردیدی نیست که در آینده مشکلی به نام آب نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز