خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در نشست خبری مشترک با نخست وزیر ارمنستان عنوان کرد:

روابط تهران – ایروان می تواند به الگویی برای روابط در منطقه تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۵۱۰

برای سرعت بخشیدن به روند همکاری‌های ایران و ارمنستان و اجرای توافقات، قرار شد یک کمیسیون عالی با مسئولیت معاون اول رییس جمهوری ایران و نخست وزیر ارمنستان تشکیل شود تا نتایج مذاکرات و توافقات وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی دو کشور را پیگیری و تسریع کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به روابط صمیمانه و برادرانه تهران ایروان گفت: ایران و ارمنستان از روابط خوب و راهبردی برخوردارند واین روابط می‌تواند به عنوان الگویی برای روابط کشورها در منطقه مطرح گردد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت: در مذاکرات مشترک دو هیات که با حضور شماری از وزرای دو کشور برگزار شد، همه مسائل و موضوعات فیمابین برای توسعه همکاری‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور گفت: برای سرعت بخشیدن به روند همکاری‌های ایران و ارمنستان و اجرای توافقات، قرار شد یک کمیسیون عالی با مسئولیت معاون اول رییس جمهوری ایران و نخست وزیر ارمنستان تشکیل شود تا نتایج مذاکرات و توافقات وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی دو کشور را پیگیری و تسریع کند.

جهانگیری با تاکید بر افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ۳۰۰ میلیون دلاری میان ایران و ارمنستان خاطرنشان کرد: در مذاکرات مشترک، وزرای انرژی دو کشور در خصوص پروژه‌های مختلف از جمله خط سوم انتقال برق و احداثنیروگاه برق آبی در ارمنستان گفتگو کردند و درخصوص کلیات آن به توافق رسیدند.

معاون اول رییس جمهور همچنین از توافقات شکل گرفته میان وزرای فرهنگ و مسئولین محیط زیست دو کشور بر سر موضوعات و زمینه‌های همکاری مشترک خبر داد.

جهانگیری در ادامه با اشاره به عضویت ارمنستان در سازمان کشورهای اوراسیا گفت: این عضویت فرصت مناسبی برای بخش خصوصی ایران و ارمنستان است تا بتوانند سرمایه‌گذاری کرده و کالاهای خود را به کشورهایی همچون قزاقستان و روسیه صادر نمایند.

نخست وزیر ارمنستان نیز در این مصاحبه مطبوعاتی مشترک ضمن قدردانی از دعوت و میزبانی گرم معاون اول رییس جمهور کشورمان گفت: در مذاکرات مشترک دو هیات، زمینه‌های همکاری میان تهران و ایروان بررسی شد و پیش‌بینی‌های لازم برای اجرای پروژه‌های مشترک میان دو کشور در جهت پیشرفت روابط صورت گرفت.

هویک آبراهامیان افزود: در مذاکرات مشترک همه موضوعات مربوط به همکاری‌های دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و فهرستی از زمینه‌های همکاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تدوین گردید.

وی بر اهمیت فعالیت کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تاکید کرد و افزود: این کمیسیون ساختار مهمی برای پیشرفت روابط اقتصادی دو کشور است و در حفظ مواریثفرهنگی ایران و ارمنستان نقش موثری دارد.

نخست وزیر ارمنستان همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر رفتار گرم نسبت به جامعه ارامنه و توجه به میراثفرهنگی ارمنستان در ایران تقدیر کرد.

وی از دعوت رسمی خود از جهانگیری برای سفر به ارمنستان خبر داد و گفت: زمینه‌های همکاری و کارهای مشترک زیادی میان دو کشور وجود دارد که باید برای پیشرفت و اجرای این کارها تلاش فراوانی انجام دهیم.

آبراهامیان افزود: دولت ارمنستان از هیچ تلاشی برای توسعه روابط دو کشور و پیشرفت مناسبات تهران‌ ایروان دریغ نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز