خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی :

قطعات وارداتی به سرعت در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد/ میزان تولید خودرو در حال افزایش است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۲۷۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌ای تدوین شده تا به سرعت به سمت داخلی‌سازی قطعات خودرو حرکت کنیم.

رضا رحمانی در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت صنعت قطعه سازی خودرو گفت: جلسه امروز به این موضوع اختصاص داشت و گزارشی از وضعیت موجود این صنعت و راهکارها و تدابیری که باید اتخاذ شود ارایه شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های خوب تولید در ماه‌های گذشته افت تولید داشتیم اما چند هفته‌ای است که این روند بهبود یافته و میزان تولید در حال افزایش است.

وی با اشاره به تعهدات خودروسازان و پیش فروش هایی که از گذشته و سال قبل انجام شده گفت: لازمه عمل به این تعهدات این است که تولید بیشتر شود.

وزیر صنعت افزود: خودروهایی که تولید بیشتری دارد، بیش از ۸۰ درصد داخلی سازی شده با این حال در برخی موارد ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزبری داریم که برای آنها باید به سرعت به سمت داخلی‌سازی حرکت کنیم.

وی افزود: در این جلسه قرار شد قطعاتی که وارد می شود به سرعت در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد .

وی گفت: باید وابستگی خود را به قطعات خارجی کمتر کنیم تا هم قیمت تمام شده کاهش یابد و هم از توانمندی های داخلی استفاده بیشتر شود.

وی افزود: برای زنجیره قطعه سازی که در اکثر استان‌ها وجود دارد و فرصت اشتغال زایی خوبی وجود دارد تمهیداتی اندیشیده شد تا مشکلی در آینده نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز