خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد:

وصول ۲۲هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۰۴۱

رئیس کل گمرک با بیان اینکه ۲۲ هزار میلیارد تومان درآمد در گمرک طی هشت ماهه وصول شده است، تاکید کرد: در این مدت، ۱۴ هزار میلیارد حقوق ورودی و هفت هزار میلیارد مالیات بر ارزش افزوده واردات در گمرک وصول شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی میراشرفی با اعلام این خبر گفت: برای امسال، تکلیف سنگینی برعهده گمرک گذاشته شده و درآمدها از ۲۳ هزار میلیارد تومان با افزایش ۶هزار میلیارد تومانی به ۲۹ هزار میلیارد تومان رسید که بخشی از این افزایش مربوط به حقوق ورودی خودروها است، بنابراین با توقف واردات خودرو درآمدهای این بخش محقق نخواهد شد.  

وی به دیگر ابعاد وضعیت درآمدهای گمرک پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر با کاهش ۱۵ درصدی واردات روبرو هستیم که این موضوع برای کل کشور خوب است که واردات را محدود کرده و باید به سمت داخلی سازی برویم؛ اما کاهش واردات برای برخی واحدهای تولیدی و صنایع مشکلاتی را ایجاد کرده، البته از طرفی صادرات با رشد همراه است.

رئیس کل گمرک ادامه داد: اگر سال آینده نیز واردات همین گونه باشد، پیش‌‌‌بینی می‌‌‌شود که درآمدهای مفروض در لایحه بودجه، به طور کامل محقق نشود. 

میراشرفی افزود: همچنین ۱۳۳۹ قلم کالای مصرفی ممنوع شده از ماخذ بالایی برخوردار هستند که با احتساب آنها درآمدهای گمرک تعیین شده است. معتقدیم درآمد ۲۶ هزار میلیارد تومانی برای سال آینده باید تعدیل شود.   

رئیس کل گمرک با اشاره به میزان درآمدهای وصول شده در هشت ماهه امسال، تصریح کرد: در این مدت، حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان با ضمانتنامه‌‌‌ها وصولی وجود داشته و همچنین هفت هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده است؛ ضمن اینکه ۱۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل حقوق ورودی خودرو دریافت شد.  

میراشرفی با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش درآمدهای گمرک از محل شفافیت واردات هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجارت خارجی با محدودیت و پیچیدگی‌هایی همراه است که عارضه آن غیرشفافیت بوده و فساد و تخلف را به همراه دارد.  

وی اضافه کرد: در شرایط تحریمی نمی‌توان اطلاعات خرید کالاهای وارداتی را از سیستم بانکی بین‌المللی دریافت کرد و از جایی که کالا در دسترس خودمان است اطلاعات را اخذ می‌کنیم. همچنین در کنار آن استفاده از تجهیزات و امکانات مانند ایکس ری و RFID می‌تواند به تسهیل در امور تجارت خارجی و شفافیت کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز