خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

250 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام راه‌ سازی نیاز است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۶۴

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال جاری 7 هزار میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران تصفیه می شود گفت: برای اتمام پروژه های نیمه تمام راه سازی به اعتبارات 250 هزار میلیارد تومانی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امیر امینی در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه یکی از مهمترین اتفاقاتی که در حوزه حمل و نقل در سال جاری رخ داده بحث تصویب قانون صندوق حمل و نقل است، اظهار داشت: صندوق حمل و نقل می‌تواند مشکل تمام بخش‌های حمل و نقل که تامین منابع است را برطرف سازد.

وی ادامه داد: صندوق توسعه حمل و نقل با هدف تامین ناوگان ایمن و تضمین سرمایه‌گذاری و احداث زیرساخت‌های حمل و نقلی در مسیرهای اقتصادی تدوین شد.

معاون برنامه‌ریزی و منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مهمترین مشکل صنعت حمل و نقل بحث انتشار اوراق ارزی توسط دولت بود گفت: با تاسیس این صندوق این اجازه داده شد که بتوانیم اوراق ارزی را منتشر کنیم.

وی ادامه داد: صندوق حمل و نقل می‌تواند با ماهیت جدید در عرصه حمل و نقل ورود کند و موانع موجود بر سر فعالان این صنعت را برطرف سازد.

امینی با اشاره به برطرف سازی یکی دیگر از موانع موجود برای فعالان حمل و نقل گفت: یکی دیگر از مشکلات فعالان صنعت حمل ونقل بحث مالیات بود و ممیزین مالیاتی مشکلاتی را ایجاد می کردند که این خود موجب کاهش انگیزه برای سرمایه گذاری در این حوزه می‌شد.

وی افزود: بنابراین در راستای رفع این مشکل قانون مالیاتی اصلاح شد و طی دستورالعملی وزارت راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد را مکلف کرد که پروژه‌های حمل و نقلی از مشمولیت اخذ مالیات معاف شوند و صورتجلسه آن هم به امضای مقامات رسیده است بنابراین با قوانین جدید حسابرسی ها انجام خواهد گرفت.

امینی با اشاره به الکترونیکی شدن گیت‌های پرداخت عوارض اظهار داشت: از نیمه اول سال آینده شاهد بهره برداری از گیت‌های پرداخت الکترونیکی عوارضی خواهیم  بود و تمام گیت‌های عوارضی به این سیستم مجهز خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به واگذاری آزادراه ها به بخش خصوصی اظهار داشت: سازمان راهداری در طی اقدامی نسبت به واگذاری آزادراه‌های دولتی به بخش خصوصی برای دریافت عوارض اقدام کرده است که آزادراه تهران – قم یکی از نمونه‌های آن است که به زودی آزادراه تهران – ساوه و قزوین – رشت هم به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

امینی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره ارزش پروژه‌های نیمه تمام ایران و میزان سرمایه گذاری کشورمان در زیرساخت های کشور سوریه گفت: چیزی حدود 23 هزار و 500 قرارداد با حضور 4200 پیمانکار و 1100 مشاور در حوزه راه و شهرسازی وجود دارد که مدیریت این پرژوه های دشوار است و این پرژوه ها به نوعی با منابع عمومی دولت در حال اجرا هستند .

وی تاکید کرد: تنها در حوزه راه حدود 200 تا 250 میلیارد تومان منابع مالی برای اجرای پرژوه های نیمه تمام مورد نیاز است که میزان مطالبات و تعهدات چیزی حدود 20 هزار میلیارد تومان است و اسناد فاینانس هم 20 هزار میلیارد تومان منتشر شده است.

امینی ادامه داد: پنجاه و سه هزار کیلومتر پروژه نیمه تمام راه سازی وجود دارد که چیزی حدود 19 کیلومتر آن فعال است.

وی همچنین درباره ورود ایران به پرژوه‌های عمرانی کشور سوریه اظهار داشت: دولت ایران قرار نیست در این حوزه سرمایه گذاری کند بلکه قرار است از توانمندی‌های خصوصی در سوریه استفاده کنیم و صادرات مصالح به این کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نمی توان توقع کاهش بدهی وزارت راه و شهرسازی پیمانکاران را داشت گفت: از آنجا که پروژه‌ها فعال هستند میزان بدهی‌های نمی‌تواند کاهش پیدا کند دو نوع بدهی به پیمانکاران وجود دارد مطالبات و تعهدات که میزان مطالبات 12 هزار میلیارد تومان و میزان تعهدات 8 هزار میلیارد تومان است.

وی گفت:‌ انتظار می رود در آینده 7 هزار میلیارد تومان از بدهی به پیمانکاران کاهش پیدا کند .

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز