خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

امکان قطع یارانه در استان‌ها به منظور درآمدزایی وجود دارد/ برخی یارانه‌بگیران روزانه یک میلیارد تومان درآمد دارند

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۴۲۱

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی هشدار داد: از آنجایی که درآمد افرادی که حذف می‌شوند در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد امکان این موضوع وجود دارد که تعداد بیشتری حذف شوند تا درآمد استانداری‌ها افزایش یابد.

ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص اختیارات استانداری‌ها در حذف یارانه‌بگیران اظهار کرد: این مسئله که یارانه‌ها استانی شود اقدام خوبی است که خود استان اختیار داشته باشد و بتواند از درآمدی که برای هدفمند کردن یارانه‌ها است، استفاده کند.

وی افزود: دادن این اختیار به استانداری که بتواند یارانه هرکس را که بخواهد حذف کند کمی سخت است به این دلیل که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که سامانه‌ای را هم در اختیار داشت و خود سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها نتوانستند این کار را به نحو احسن انجام دهند و اشتباهات متعددی در بحث حذف یارانه افراد داشتند.

موسوی در رابطه با افرادی که در حوزه انتخابیه فلاورجان یارانه‌شان قطع شده خاطرنشان کرد: تنها در شهرستان فلاورجان بالغ بر 400 نامه برای سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها نوشته شده که یارانه افراد بی‌بضاعت قطع شده است که یا سهوا انجام شده و یا با بررسی اموال منقولی صورت گرفته که از رده خارج محسوب می‌شده اما به این دلیل که دوتا سند به نام شخص بوده یارانه‌اش را قطع کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ مصوب مجلس برای افرادی که از یارانه معاف هستند، تصریح کرد: مجلس مصوب کرد کسانی که بالای 3میلیون و 500 هزار تومان درآمد دارند از گرفتن یارانه انصراف دهند که البته این مبلغ در زمان خود رقم بالایی بود اما در حال حاضر ارزش قبل را ندارد و با افزایش قیمت ارز ارزش پول ملی یک چهارم شد.

وی افزود: در دولت نهم و دهم وزیر اقتصاد وقت توجیهی که در زمینه تصویب طرح تحول اقتصادی داشت و یک بخش آن هدفمندی یارانه‌ها بود؛ این بود که 30 درصد جامعه  70 درصد انرژی را مصرف می‌کنند که از طریق یارانه از 30 درصد گرفته می‌شود و به 70 درصد جامعه که 30 درصد انرژی مصرف می‌کنند داده شود که می‌تواند ملاکی برای قطع یارانه‌ها باشد.

موسوی لارگانی در رابطه با عدم ثبت اموال برخی سرمایه‌داران کلان یارانه بگیر اذعان داشت: ما افرادی را در جامعه داریم که روزی یک میلیارد درآمد دارند. کسی که در آن واحد 53 میلیارد تومان سکه می‌خرد و قیمت سکه را تا چندین برابر می‌کند، در حالی که درآمد این فرد مشخص نیست و یارانه هم دریافت می‌کند در حالی که یارانه افراد بی‌بضاعت قطع می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سهمیه‌بندی بنزین عنوان کرد: در زمان سهمیه بندی بنزین هم افرادی که درآمد بالایی داشتند به غیر از خودروی شخصی با خرید نیسان از سهمیه آن هم استفاده کردند در حالی که افراد بی‌بضاعت سال‌های سال است که همچنان یارانه 45هزار و 500 تومانی دریافت می‌کنند و شامل سهمیه‌بندی بنزین هم نمی‌شدند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد استانداری امکانات لازم جهت تشخیص افراد مستحق برای دریافت یارانه را نداشته باشد.

موسوی لارگانی هشدار داد: از آنجایی که درآمد افرادی که حذف می‌شوند در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد امکان این موضوع وجود دارد که تعداد بیشتری حذف شوند تا درآمد استانداری‌ها افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص نظارت بر عملکرد استانداری‌ها گفت: مجلس قطعا برروی مسائل کلی کشور نظارت می‌کند البته هر چند امکانات برای این نظارت خیلی قوی و جدی نیست اما قطعا در این موارد ورود خواهد کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در زمینه بازگشت یارانه افرادی که به اشتباه یارانه‌‌هایشان قطع شده، تصریح کرد: در نامه‌هایی که ما ارسال کردیم سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها تنها یک جواب کلیشه‌ای داده و آن هم این است که سایت بسته است و تا زمانی که باز نشود نمی‌توانیم یارانه کسی را وصل کنیم البته برخی افراد را که متوجه اشتباه قطعی شده‌اند وصل کرده‌اند اما تعداد این افراد انگشت‌شمار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز