خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه اتاوای کانادا:

همه کشورها با حفظ ایدئولوژی در اقتصاد جهانی حضور دارند

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۶۱۵

مانوسی اظهار داشت: مدیران ما جهان ‌بینی امروز را ندارند و با جهان کار نمی‌کنند. صنعت خودروسازی ما که صنعتی فرسوده است یک سوم صنعت خودروسازی آلمان تولید دارد و ما هنوز پس از 40 سال متوجه این موضوع نیستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اکبر مانوسی در پانزدهمین همایش بین المللی مدیریت، در مورد تحریم‌های اقتصادی آمریکا بر علیه اقتصاد ایران گفت: این تحریم‌ها مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرد اما سوال این است  که چرا ما در این شرایط هستیم؟ چرا آمریکا از برجام خارج شد؟ چرا سیاست اوباما با ترامپ متفاوت است؟ اگر ما امید داشته باشیم که با تغییر اعضای نمایندگان آمریکا به نفع دموکرات‌ها سیاست تغییر خواهد کرد نشان می‌دهد که اطلاعات ما اندک است و به نظرم به 4+1 هم امیدی نیست.

وی افزود: ما باید مدیریت دنیا را تشخیص دهیم در دنیای امروز حرف اول را اقتصاد می زند اما برای ما حرف اول سیاست است و سیاست ما بر اقتصاد چیرگی دارد، ما هنوز لابی‌های اقتصادی نداریم یا به عبارت بهتر راه‌حلی برای اقتصاد نداریم. ما هنوز بین منابع زیرزمینی و روزمینی هماهنگی به وجود نیاورده‌ایم و در هیچ یک از معاملات سودی نمی‌بریم در حالی که همه متنفع می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اتاوای کانادا متذکر شد: ما باید توجه کنیم که 27 کشور اتحادیه اروپا چقدر مبادلات اقتصادی با ما دارند؟ آمارها می‌گوید مجموع این مبادلات 27 میلیارد دلار است در حالی که این مبادلات بین آمریکا و اتحادیه اروپا 760 میلیارد دلار است بنابراین آیا اروپا حاضر است 27 میلیارد دلار را قربانی 760 میلیارد دلار کند؟

وی ادامه داد: باید توجه کنیم که انگلستان، هلند یا ایرلند که امروز وضعیت اقتصادی خوبی دارند اقتصاد و مدیریت درستی نیز دارند. کشور 150 ساله کانادا امروز جزو هفت کشور صنعتی جهان است و تقریبا 110 میلیارد دلار درآمد کشاورزی سالانه دارد که رقم بسیار بالایی است.

عضو اتاق بازرگانی ایران و کانادا با بیان اینکه بخش مدیریت ایران سنتی و سالخورده است گفت: مدیران ما جهان ‌بینی امروز را ندارند و با جهان کار نمی‌کنند صنعت خودروسازی ما که صنعتی فرسوده است یک سوم صنعت خودروسازی آلمان تولید دارد و ما هنوز پس از 40 سال متوجه این موضوع نیستیم.

وی افزود: اقتصاد ما اقتصاد آزاد نیست بلکه در دست عده‌ای است، کشور نباید با دلالی اداره شود بلکه باید بر اساس تولیدات اداره شود، تا کی ما باید خام‌فروشی کنیم؟ باید توجه کنیم که همه کشورها با حفظ ایدئولوژی در اقتصاد جهانی حضور دارند از همین رو چین و آمریکا که ایدئولوژی‌های مختلفی دارند با هم مذاکره و گفت‌وگو می‌کنند به جای اینکه ناسزا بگویند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز