خبرگزاری کار ایران

با اعلام رئیس‌جمهور:

فرودگاه شاهرود فرودگاه بین‌المللی شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۱۸۲

رئیس جمهور در جمع مردم سمنان گفت: فرودگاه شاهرود فرودگاه محلی است اما من امروز محضر شما مردم شاهرود اعلام می‌کنم از فردا فرودگاه شاهرود فرودگاه بین‌المللی است. تمام مقدمات این امر را در کمیسیون‌های دولت انجام دادیم و به تصویب هیات وزیران رساندیم که وزارت راه ما باید این مصوبه را اجرایی و عملیاتی کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مردم سمنان در رابطه با مسئله فرودگاه شاهرود اظهار کرد: شاهرود به عنوان شهرستان مهم زرخیز استان سمنان است و جزو شهرستان‌هایی محسوب می شود که در مسیر صادرات محصولات کشاورزی هستند. در سمنان صادرات محصولات معدنی و در گرمسار صادرات محصولات غذایی و دیگر محصولات را داریم و من بسیار خوشحالم که در طول ۵ سال گذشته صادرات محصولات غذایی در شاهرود چهار برابر افزایش یافته است و از ۷ میلیون دلار به ۳۰ میلیون دلار افزایش یافته است. این شهرستان آمادگی برای صادرات مواد معدنی و غذایی را دارد و شاهرود شهر محصول پر آوازه انگور و زردآلو است.

وی در ادامه گفت:  فرودگاه شاهرود فرودگاه محلی است اما من امروز محضر شما مردم شاهرود اعلام می‌کنم از فردا فرودگاه شاهرود فرودگاه بین‌المللی است.  تمام مقدمات این امر را در کمیسیون‌های دولت انجام دادیم و به تصویب هیات وزیران رساندیم که وزارت راه ما باید این مصوبه را اجرایی و عملیاتی کند. این حق مردم عزیز و دلاور شاهرود است که بتوانند در کوتاهترین زمان محصولات خود را به کشورهای هدف صادر کنند.

وی ادامه داد: این استان دارای استعداد کشاورزی است و دولت باید به مردم کمک کند که آبیاری مکانیزه شود تا محصول بهتر و بیشتر برداشت کنیم. در این سفر صدها پروژه کوچک و بزرگ افتتاح خواهد شد. امروز غروب در جمع فرهیختگان در بخش کشاورزی و تولیدی خواهم بود و ۴۳۴ طرح با ۳۱۹ میلیارد تومان اعتباری که دولت در این زمینه هزینه کرده است، افتتاح خواهد شد.

روحانی افزود: این مساله را می‌گویم که بدانید دولت به فکر شما و کشاورزان است؛ کشاورزانی که باید دستشان را ببوسیم همان طور که پیامبر درست کارگزاران را بوسید. ما خوشحال هستیم که امسال قیمت گندم را کیلویی ۱۶۰۰ تومان اعلام کردیم که این رقم در سال ۹۳ کیلویی ۴۰۰ تومان بوده ضمن اینکه محصول گندم هم به مراتب بیشتر است.

وی تاکید کرد: نمی‌خواهم بگویم کار ما بزرگ است اما تلاش کردیم کشارزان زندگی آرام‌تری را داشته باشند. کشاورزان امسال عیدی بزرگی به ما دادند که امسال هم مثل سه سال گذشته در گندم خودکفا باشیم این افتخار برای جمهوری اسلامی است؛ ما امسال برای چهارمین سال است که در گندم خودکفا هستیم.

روحانی افزود: برای آب، کشاورزی و مدرن‌سازی آب از آغاز انقلاب تا سال ۹۲،  ۱۶ هزار و ۲۰۰ هکتار این استان به  آبیاری مدرن مجهز شده بود که از سال ۹۲ تا الان به ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده است. این میزان بیش از کل کاری است که از آغاز انقلاب تا سال ۹۲ صورت گرفته بود. این به معنای حرکت استان در مسیر توسعه است. دولت تلاش فراوانی برای روستاها در طول ۵ سال گذشته انجام داده و امروز هیج روستای ۲۰خانواری نداریم  که آب و برق نداشته باشند؛ در اکثر روستاها گازرسانی انجام شده و در بسیاری روستاها اینترنت وجود دارد که روستایی ما با اینترنت صنایع و محصولات خود را می‌فروشد و خانه خود را برای بوم گردی اجاره می‌دهد.

رییس جمهور ادامه داد: تسهیلات و روابط تجاری در این سال‌ها  بیشتر و بهتر شده اما این به معنای آن نیست که مشکل نداریم بلکه به معنای این است که دولت و مردم در کنار هم علیرغم میل دشمنان این مرز و بوم قدم‌های بزرگی برداشته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز