خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد مطرح کرد:

ضرورت ورود بخش خصوصی واقعی در صنعت بیمه/ سهم دولت از بیمه البرز واگذار می‌شود/ ما فقط شکل R&D را داریم

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۰۹۱

وزیر اقتصاد گفت: هرچند که تحولاتی مانند نرخ ارز می‌تواند فعالیت تولیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دهد اما این مخاطرات بین المللی و برون داد می‌تواند تولید ما را زمین گیر کند و از این زاویه نقش صنعت بیمه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه در مورد نقش صنعت بیمه در اقتصاد کشور اظهار کرد: امروزه در زمینه صنعت بیمه و فناوری‌ها تحولات زیادی در سطح بین‌الملل روی داده و امیدواریم آقای سلیمانی که یک مدیر بین‌المللی است با استفاده از فناوری‌های موجود این شکاف را پر کند تا پیش از پایان دولت دوازدهم این کار صورت گرفته و پا به پای تحولات دنیا جلو برویم.

وی ادامه داد: در ارائه گزارش‌ها متوجه می‌شویم که نسبت به بیمه اشخاص و بیمه مخاطرات مانند سیل و زلزله و همچنین بیمه مسئولیت توجه لازم شده است اما گسترش بیشتر آن دغدغه اصلی است و نیاز به امید بخشیدن به آنها هستیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: کشور ما پس از انقلاب با تحریم‌ها و فشارهای خارجی و مخاطرات روبرو بوده و در این شرایط دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به عنوان رکن اصلی اقتصاد این مخاطرات است و بیمه باید تلاش کند تا این دغدغه و نگرانی را برطرف کند. هرچند که تحولاتی مانند نرخ ارز می‌تواند فعالیت تولیدکنندگان را تحت تاثیر قرار دهد اما این مخاطرات بین المللی و برون دادی می‌تواند تولید ما را زمین گیر کند و از این زاویه نقش صنعت بیمه افزایش می‌یابد.

دژپسند با تاکید بر خصوصی‌سازی در صنعت بیمه گفت: این کار باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد در همین راستا دولت در لایحه سال 98 تصویب کرد تا سهم خود از بیمه البرز را واگذار کند و ما باید اجازه دهیم بخش خصوصی واقعی فعالیت کند و موانع آن را برطرف کنیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر نقش R&D در اقتصاد کشور گفت: باید نرخ نوآوری را افزایش داده و به نهضت کپی اکتفا نکنیم، به عبارت دیگر یکی از مشکلات ما در بنگاه‌داری عدم توجه واقعی به R&D است ومتاسفانه ما تنها شکل R&D را داریم و آن را به اداره تبدیل کرده ایم. در این راستا باید از دانشمندان و محققان و نیز قابلیت دانشجویان و اساتید استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز