خبرگزاری کار ایران

کهگیلویه و بویراحمد فاقد نمایندگی سازمان زمین شناسی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۹۱

اغلب نقشه‌های زمین شناسی در کهگیلویه و بویراحمد فاقد اطلاعات لازم بوده و این درحالی است که بالغ بر ۱۵۰ نقشه زمین شناسی با مقیاس یک ۲۵ هزارم در استان تهیه شده است

مصوبه تشکیل نمایندگی سازمان زمین شناسی مصوبه‌ای که در دولت دکتر احمدی نژاد می‌بایست در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شود همچنان بر زمین مانده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج وبنا بگفته کارشناسان، وجود این نمایندگی بدلایل مختلف بسیار ضروری بنظر می‌رسد و برغم مصوبه دولت دهم، این مصوبه همچنان در کهگیلویه و بویراحمد برزمین مانده است.

۱۲۰ کهگیلویه و بویراحمدی در حوزه معادن تخصص دارند که دارای سابقه ۲۰ تا ۳۰ ساله بوده و راه اندازی نمایندگی سازمان زمین شناسی در این استان ضروری تر از بسیاری نمایندگی دستگاههای دیگر الزامی‌تر باشد.

اغلب نقشه های زمین شناسی در کهگیلویه و بویراحمد فاقد اطلاعات لازم بوده و این درحالیست که بالغ بر ۱۵۰ نقشه زمین شناسی با مقیاس یک ۲۵ هزارم در استان تهیه شده است.

مخاطراتی از قبیل زلزله، رانش زمین و چنین مواردی باتوجه به وضعیت توپوگرافی کهگیلویه و بویراحمد می‌طلبد این مصوبه هرچه زودتر اجرایی شود.

شرایط بیشتر شهرهای کشور در حوزه زلزله هم اکنون برای کارشناسان و اهل فن مشخص اما بدلیل نبود نمایندگی سازمان زمین شناسی این حوزه در کهگیلویه و بویراحمد برای کارشناسان نامشخص و نمی توانند بگویند چه مناطقی از استان زلزله خیز است.

براساس اطلاعات دریافتی، از زمان تشکیل دولت یازدهم باوجود مکاتبات متعدد اداری با وزارت صنعت، معدن و تجارت، متاسفانه وزیر صنعت پاسخی به این درخواست‌ها نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز