خبرگزاری کار ایران

کدام استان‌ها در سال جاری کم‌ترین بارش را داشته‌اند؟

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۶۱۵

استان‌های سیستان و بلوچستان، اردبیل و آذربایجان‌شرقی از ابتدای سال آبی 98-97 (اول مهرماه) تا کنون کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

به‌گزارش ایلنا از وزارت‌ نیرو، بر اساس آمار بارندگی تجمعی استانی از ابتدای سال آبی (اول مهرماه) تا ششم آذر سال آبی 98-97، کمترین میزان بارش در استان‌های سیستان و بلوچستان با 3.2 میلی‌متر، اردبیل با 39.3 میلی‌متر و آذربایجان شرقی با 46.5 میلی‌متر صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، استان سیستان و بلوچستان نسبت به متوسط نرمال بلندمدت 78.8 درصد، اردبیل 46.7 درصد و آذربایجان شرقی 41.8 درصد پایین‌تر است.

همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد با ثبت 380.7 میلی‌متر بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، رکورد بیشترین بارندگی را به ثبت رسانده که 369.4 درصد بیشتر از متوسط بلندمدت بوده است.

بر اساس آمار موجود، حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی 98-97 (اول مهرماه) تا ششم آذرماه 75.4 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حدود 213 درصد رشد برخوردار بوده است.

ایران در دهه گذشته با خشکسالی هیدرولوژیکی بسیار شدیدی مواجه بوده که جبران این کمبودها به‌ویژه در بخش آب زیرزمینی نیازمند زمان بسیار طولانی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز