خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد

نصف استان‌های کشور کاهش بارش داشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۴۵۱

ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته حجم بارش‌های استان‌های اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، زنجان و سیستان و بلوچستان به‌ترتیب ۱۶۶،۱۴۲، ۴۱۷،۲۶۹، ۲۳۲ و ۱۱۰ میلیمتر ثبت شده که درمقایسه با حجم بارش‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته به‌ترتیب چهار، ۹،۴۴، ۴۳، شش و ۴۹ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از کاهش بارش‌ها در ۱۶ استان کشور از ابتدای سال آبی جاری خبر داد و گفت: در این مدت بیشترین کاهش بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته با ۴۷ درصد به استان سمنان مربوط بوده است.

محمد حاج‌رسولیها اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۲) تا پایان هفته گذشته، حجم بارش‌های استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، قم، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، مازندران و یزد در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت بیشترین کاهش بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته با ۴۷ درصد به استان سمنان و کمترین کاهش بارش‌ها با یک درصد به استان مازندران اختصاص داشته است.
به‌گفته وی، حجم بارش‌های ۱۴ استان کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۲) تا پایان هفته گذشته در مقایسه با سال آبی پیشین افزایش یافته است.
حاج‌رسولیها با اشاره به گزارش بارش‌های کشور، ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته حجم بارش‌های استان‌های اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، زنجان و سیستان و بلوچستان به‌ترتیب ۱۶۶،۱۴۲، ۴۱۷،۲۶۹، ۲۳۲ و ۱۱۰ میلیمتر ثبت شده که درمقایسه با حجم بارش‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته به‌ترتیب چهار، ۹،۴۴، ۴۳، شش و ۴۹ درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حجم بارش‌های استان‌های قزوین، کرمان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و همدان نیز درمقایسه با سال آبی گذشته افزایش یافته است.
به‌گفته وی، حجم بارش‌های استان‌های یادشده به‌ترتیب ۲۳۶،۱۳۹، ۴۱۴،۷۳۸، ۴۴۹،۲۲۸، ۱۹۴ و ۲۸۶ میلیمتر ثبت شده که درمقایسه با حجم بارش‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته به‌ترتیب ۱۲، چهار، ۲۶،۲۴، ۹،۱۸، ۳۷ و ۱۸ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در این مدت بیشترین افزایش بارش‌ها درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، با ۴۹ درصد به استان سیستان و بلوچستان و کمترین افزایش بارش‌ها با چهار درصد به استان اردبیل و کرمان اختصاص داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز