خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام:

آغاز توزیع 2100 بسته غذایی در مناطق محروم / سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در سیستان و بلوچستان برای اشتغال‌زایی

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۶۲۸

توزیع 2100 بسته غذایی به ارزش 300 هزار تومان به همت سازمان امدادگران اجتماعی ایران با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و حمایت جمعیت فراگیر زندگی خوب در نیک‌شهر سیستان و بلوچستان شروع شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، با مشارکت جهادی خدمت رسانی ستاد اجرایی و حمایت جمعیت فراگیر زندگی خوب توزیع 2100 سبد کالا در منطقه محروم نیک‌شهر استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات گروه برکت احسان در حمایت از مردم مناطق محروم گفت: فعالیت‌های اجتماعی وسیعی از جمله توزیع لوازم التحریر، توزیع جهیزیه، ویلچر، بسته‌های غذایی و ... توسط برکت احسان انجام شده است و این گروه به صورت ضربتی در مواقع نیاز وارد میدان می‌شود.

وی افزود: طبق گزارش های رسیده نیک شهر در سیستان و بلوچستان بیشترین فقر غذایی را داشته به طوری که 2070 دانش آموز در این منطقه دچار سوء تغذیه شدند به همین دلیل اقدام به تهیه بسته‌های غذایی برای مردم این منطقه کردیم.

مخبر با اشاره به ارزش بسته‌های غذایی تهیه شده گفت: پکیج متشکل از مواد خوراکی، کفش و لوازم التحریر آماده شده که ارزش تقریبی هر بسته چیزی حدود 300 هزار تومان است البته از آنجایی که این مواد به صورت عمده خریداری شده‌اند قیمت‌شان کمتر از قیمت بازار است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه برنامه‌هایی برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مردم این منطقه دارید؟ گفت: هزار میلیارد تومان طرح اشتغالزایی در استان سیستان و بلوچستان در دست اقدام داریم که 30 درصد آن در حوزه زیربنایی و 70 درصد آن در حوزه سرمایه‌گذاری برای اشتغال‌زایی صرف شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: این برنامه‌ها به صورت سه ساله تعریف شده است و این هزار میلیارد تومان در طول سه سال در این مناطق هزینه می‌شود.

مخبر تاکید کرد: 2100 بسته غذایی هدیه مقام معظم رهبری به مردم نیک‌شهر است همچنین حسین بابازاده مقدم رئیس هیئت مدیره جمعیت فراگیر زندگی خوب با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده مردم دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین فقر غذایی را دارند که در بین مناطق این دو استان مردم نیک‌شهر بیشترین میزان فقر غذایی را دارند. هدف ما از ارسال بسته‌های  غذایی مبارزه با فقر غذایی به ویژه فقر غذایی کودکان است.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل شدت سوء تغذیه کودکان اینمنطقه دچار تغییرات فیزلوژی شدند و در صدد این هستیم برای رفع مشکل مواد غذایی دراین منطقه سالانه در چهار مرحله توزیع بسته غذایی را انجام دهیم.

بابازاده ادامه داد: این اقدام توسط سازمان امد ادگران اجتماعی ایران با مشارکت گروه قرارگاه خدمات رسانی ستاد اجرایی فرمان امام و جمعیت فراگیر زندگی خوب انجام شده و محتوای هر بسته برنج، روغن، آرد، ماکارونی، تن ماهی، حبوبات و کفش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز