خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار در گفت‌وگو با ایلنا:

بنکداران به خاطر فرار مالیاتی از ارائه کدملی خودداری می‌کنند/ پول واکسن دامی را هم اتحادیه‌ها می‌دهند / ارز دولتی بدهند بار پس خورده همسایگان را وارد کشور نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۷۰۸

رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: بنکدارانی که از ما تخم مرغ می‌خرند افراد مشخصی هستند اما 99.99 درصد آنها کدملی و اقتصادی به فروشنده تخم مرغ و تولیدکننده نمی‌دهند که به خاطر فرار مالیاتی است و درد سر عمده‌ای برای ما درست کرده است.

ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص حل مشکل تامین نهاده دامی اظهار کرد: مشکل اصلی صنعت تخم مرغ ترخیص نهاده‌های دامی است. هزینه کرایه بار تخم مرغ برای تولید کننده بیش از 600 تومان برای هرکیلو تخم مرغ است که تولید را با ضرر مواجه کرده است. 

وی افزود: پشتیبانی امور دام هم به ما بار داده اما حواله داده که از بندر ترخیص کنیم که در بندر پشت بارنامه‌ها ارقام وحشتناکی نوشته می‌شود و بارنامه‌ها نامنظم است.  اگر جنس نبود ما مشکلی نداشتیم اما با وجود میزان بالای نهاده در بنادر این همه مشکل برای ترخیص بسیار عجیب است.

رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار استان تهران در ادامه در رابطه با نحوه تهیه نهاده‌ها در این شرایط تصریح کرد: ما مجبور هستیم بسوزیم و بسازیم. ما نهاده‌ها را از واسطه و به سختی از بنادر تهیه می‌کنیم. از هرجا که بتوانیم نهاده تهیه می‌کنیم اما دیگر نمی‌توانیم از تولیدکنندگان دیگر قرض بگیرم و آنها هم نهاده‌ای برای قرض دادن ندارند.

وی افزود: در تمام بنادر شمالی و جنوبی نهاده‌های دامی انبار شده است اما بارگیری نمی‌شود. رانندگان از بنادر با مرغداران تماس می‌گیرند و درخواست مبلغ بالا می‌کنند که در صورت عدم پذیرش بار را حمل نمی‌کنند. در دو ماه گذشته بار هر کیلو 98 تا 100 تومان بود اما در حال حاضر هر کیلو بالاتر از 220 تومان است. نسبت به دو ماه گذشته کرایه بار 100 درصد اضافه شده است.

*بنکداران کد اقتصادی نمی‌دهند، وزارت دارایی از ما طلبکار است

نبی‌پور در رابطه با مشکل فروش تخم مرغ و عدم ارسال کداقتصادی و کد‌ملی توسط خریداران تخم مرغ برای تولیدکنندگان تشریح کرد: یکی دیگر از مشکلات بخش تولید که بسیار مغفول مانده است ممانعت خریداران تخم مرغ از ارسال کدملی و کداقتصادی خود برای تولیدکنندگانی است که با آنها مراوده دارند. در حالی که وزارت دارایی از تولیدکننده کدملی و اقتصادی طلب می‌کند اما ما نمی‌توانیم به زور از آنها کد بگیریم و یا کالا را نفروشیم.

وی افزود: بنکدارانی که از ما تخم مرغ می‌خرند افراد مشخصی هستند اما 99.99 درصد آنها کدملی و اقتصادی به فروشنده تخم مرغ و تولیدکننده نمی‌دهند که به خاطر فرار مالیاتی است و درد سر عمده‌ای برای ما درست کرده است.

*پول واکسن دامی را هم اتحادیه‌ها می‌دهند

رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به ادامه روند ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های اصفهان عنوان کرد: تولیدکنندگان با این مشکلات انگیزه زیادی برای ادامه کار ندارند. آنفولانزا در اصفهان از شهریور شروع شده و هفته‌ای یک یا دو مرغداری با آن درگیر می‌شوند که دلیل اصلی آن نرسیدن به موقع واکسن به مرغداری‌ها بوده است.

نبی‌پور با اشاره به مشکلات واردات واکسن اذعان داشت: در واردات واکسن هم مشکل داریم. دولت پولی برای واردات واکسن نمی‌دهد و بیشتر واکسن‌هایی که وارد می‌شود اتحادیه پول آن را پرداخت می‌کند و دامپزشکی پولی برای تامین مایحتاج ما ندارد.

وی افزود: ترس تولیدکنندگان از این است که در صورت بیماری پول ما را چه کسی می‌دهد. دامپزشکی حتی برای معدوم‌سازی مرغ‌های تلف شده هم پول و کیسه ندارد و با این امید چطور می‌‌شود تولیدکننده سرمایه‌گذاری کند.

نبی‌پور گفت: بسیاری از بخش‌های تولیدی در تهران تعطیل هستند و تنها 5 یا 6 مرغداری فعال هستند. تولیدکنندگان انگیزه‌ای برای تولید ندارند.

وی ادامه داد: اگر مرغدار قیمت را بالا ببرد سریع واردات انجام می‌دهند اما منبع وارداتی هنوز مشخص نیست. دلار در کشور 11 هزار تومان است اما دولت دلار 4200 تومانی دارد و با آن واردات انجام می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: همین دلار 4200 تومان را به تشکل‌ها بدهند تا ایجاد انگیزه کند و قیمت را با همان قیمت تخم‌مرغ وارداتی به خریداران بفروشیم در ازای آن تخم‌مرغ سالم تحویل می‌دهیم و بار پس خورده ترکیه، عراق و افغانستان را وارد کشور نمی‌کنیم. ما مشکل تولید نداریم و اگر افزایشی بر روی هر کیلو ایجاد شده به خاطر هزینه حمل و قیمت تمام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز