خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

سهم بیمه کارفرمایان با توجه به شرایط اقتصادی کاهش یابد/ افزایش هزینه‌ها به دلیل حجم دستورالعمل‌های تامین اجتماعی و وجود تفاسیر مختلف از مصوبات

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۴۶۷

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور تعطیلی واحدهای تولیدی افزایش یافته و بر همین اساس وقت آن رسیده که به منظور کاهش فشار وارده به بنگاه‌های تولیدی کشور و بعلاوه سیستم انگیزشی، میزان نرخ حق بیمه سهم کارفرما کاهش پیدا کند.

حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص دخالت دولت و برخی از وزارتخانه در منابع سازمان تامین اجتماعی گفت: امیدوارم با حضور شریعتمداری اصل سه جانبه‌گرایی در تامین اجتماعی رعایت شود.

عضو هیئت رئیسه کانون عالی کارفرمائی ایران ادامه داد: در راستای کاهش مداخلات احتمالی دولت و برخی از وزارتخانه‌ها در استفاده از منابع سازمان تامین اجتماعی و به منظور صیانت از منابع این صندوق، حتما می‌بایست اداره این سازمان  به صورت سه جانبه و با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی باشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور تعطیلی واحدهای تولیدی افزایش یافته بر همین اساس وقت آن رسیده که به منظور کاهش فشار وارده به بنگاه‌های تولیدی کشور و بعلاوه سیستم انگیزشی، میزان نرخ حق بیمه سهم کارفرما کاهش پیدا کند.

وی گفت: در حال حاضر حق بیمه سهم کارفرما در مشاغل سخت و زیان‌آور و مکانیسم محاسبه و وصول آن ناعادلانه و غیرقابل قبول است که حتما نیاز به بررسی و اصلاح دارد.

وی افزود: فضای مقرراتی موجود در سازمان تامین اجتماعی بسیار سنگین است، به علاوه کاهش حجم عظیم بخشنامه و دستورالعمل‌ها و رویه‌ها ضروری است. متفاوت نبودن بخش عمده‌ای از قوانین مقررات سازمان تامین اجتماعی، وجود تفاسیر مختلف از یک قانون یا مصوبه، تعدد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌‌ها و مراحل و طولانی بودن آنها باعث بروز اختلاف و تحمیل هزینه‌های فراوان اقتصادی و غیراقتصادی به کارفرمایان می‌شود.

سلاح‌ورزی درباره رسیدگی به شکایت و نحوه بررسی آن گفت: در نحوه رسیدگی به شکایات اصل سه جانبه‌گرایی رعایت نمی‌شود، هزینه اصلی و بار مالی پرداخت حق بیمه به دوش کارفرما است.امروز مشکلات مربوط به تامین اجتماعی از جمله موارد و موانع مهم در فضای کسب و کار کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی بایستی از صدور مصوبات هزینه‌زا و ایجاد هر گونه تعهد جدید برای این سازمان اجتناب کنند و اجازه شکل‌گیری صندوق‌های تامین اجتماعی به بخش خصوصی را بدهند تا ساختار نظام تامین اجتماعی رقابتی شده و از انحصار دولت خارج شود.

سلاح‌ورزی گفت: در حال حاضر در ترکیب هیئت‌های تشخیص مطالبات به هیچ وجه اصل سه‌جانبه‌گرایی رعایت نمی‌شود و احیای ساختار هیئت امنایی سازمان با حضور متناسب نمایندگان کارگری و کارفرمایی ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز