خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم ارومیه تا چند روز دیگر صدای سوت قطار را می‌شنوند/ جابه جایی سالانه یک میلیون مسافر و 1.5 میلیون تن بار از مسیر جدید ریلی

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۶۴۵

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با بیان اینکه تا چند روز دیگر راه آهن ارومیه به عنوان یکی از پروژه‌های در اولویت طرح‌های اقتصاد مقاومتی افتتاح می‌شود، گفت: طبق مطالعات و برآوردهای انجام شده از مسیر ریلی سالانه یک میلیون مسافر و 1.5 تن بار جابه جا خواهد شد.

عباس خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه تا چند روز آینده یکی دیگر از مراکز استان‌ها به شبکه ریلی متصل می‌شود، اظهار داشت: هفته آینده راه آهن ارومیه به افتتاح می‌رسد و مردم این استان می‌توانند از خدمات ریلی بهره مند شوند.

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در توسعه زیرساخت‌ها و خطوط ریلی، گفت: احداث 30 طرح ریلی در پیوست شماره یک قانون بودجه آمده است که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل موظف است که این پروژه‌های تعریف شده را به اجرا برساند.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها ادامه داد: در طول دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات انجام شده در حوزه ریلی متمرکز بر 5 طرح ریلی اتصال مراکز استان‌های گیلان، همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از مسیر جدید استان بوده است.

وی با بیان اینکه اتصال مراکز این استان‌ها در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بوده است،‌ افزود: از بین طرح های اقتصاد مقاومتی اتصال مراکز این استان ها در راستای عدالت اجتماعی در اولویت قرار گرفت و سال گذشته راه اهن مرکز دو استان همدان و کرمانشاه به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.    

خطیبی ادامه داد: راه آهن مراغه- ارومیه هم به طول 183 کیلومتر هم به عنوان سومین طرح ریلی در اولویت طرح ‌های اقتصاد مقاومتی هفته آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به این مسیر ریلی جدید در کشور گفت: مسیر راه آهن ارومیه از مراغه آغاز و با عبور از محدوده شهرهای ملکان،‌ میاندوآب،‌ مهاباد و در ادامه از طریق نقده به ارومیه متصل می‌شود.     

وی ادامه داد: 85 کیومتر از راه آهن ارومیه حد فاصل مراغه تا مهاباد در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده بود و تا چند روز دیگر 98 کیلومتر جدید به اقتتاح می‌رسد و مردم اورمیه صدای سوت قطار را می‌شنوند.   

خطیبی با تاکید بر افرایش سهم ترانزیت ریلی با افتتاح مسیرهای ریلی جدید، گفت: اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی امکان اتصال 5 مرز این استان را به فاصله‌ای کوتاه به راه آهن سراسری کشور را فراهم می‌آورد. تمرچین و سرو از مهم‌ترین مرزهای این استان محسوب می‌شود که در حال رایزنی هستیم تا بتوان این مرزهای مهم را به خطوط آنتی ریلی به ریل ارومیه متصل کنیم.  

وی تاکید کرد: البته عدم اتصال این مرزها به شبکه ریلی مانع از انتقال بار این مناطق به شبکه ریلی نمی شود و صاحبان بار می‌توانند با طی یک مسافت کوتاه بار خود را به ریل منتقل کنند و از مزایا و فرصت‌های اقتصادی جابه جایی بار از طریق راه آهن استفاده کنند.   

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در پاسخ به این سوال که جابه جایی چه میزان مسافر و بار از مسیر راه آهن ارومیه برآورد شده است، گفت: طبق مطالعات و برآوردهای انجام شده از مسیر ریلی سالانه یک میلیون مسافر و  1.5 تن بار جابه جا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز