خبرگزاری کار ایران

​معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

شهر ارومیه به شبکه حمل و نقل ریلی متصل شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۰۳۰

معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از راه‌‌آهن مراغه- ارومیه گفت:‌ هم اکنون با اتمام ریل‌گذاری نقده تا ارومیه اتصال ریلی شهر ارومیه به شبکه حمل و نقل ریلی برقرار شد و هم اکنون عملیات تکمیل خط در حال انجام است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در سفر به استان آذربایجان غربی از راه‌آهن مراغه- ارومیه بازدید کرد و گفت: هم اکنون با اتمام ریل‌گذاری نقده تا ارومیه اتصال ریلی شهر ارومیه به شبکه حمل‌و‌نقل ریلی برقرار شد و عملیات تکمیل خط نیز در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: راه‌آهن مراغه- ارومیه حدفاصل مراغه تا مهاباد در گذشته به بهره‌برداری رسیده است، عملیات ریلگذاری مهاباد تا نقده نیز در سال گذشته  تکمیل شده است و هم‌اکنون شاهد اتمام عملیات ریل‌گذاری نقده تا ارومیه هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در خصوص ایستگاه راه‌آهن ارومیه اظهار داشت: ایستگاه تشکیلاتی ارومیه به عنوان بزرگترین ایستگاه راه‌آهن مراغه- ارومیه با زیربنای حدود ۱۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های ایستگاه‌سازی در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار در دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان اصلی ایستگاه ۵ هزار و ۳۷۰ متر مربع مساحت دارد و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی مراحل نهایی کار را طی می‌کند و کل ایستگاه نیز هم اکنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گفتنی است: راه‌آهن مراغه-ارومیه به طول ۱۸۴ کیلومتر استان‌های آذربایجان غربی را از طریق شبکه ریلی به استان‌‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و تهران متصل می‌کند و از این طریق موجب توسعه اقتصادی و افزایش رفاه مردم منطقه می‌شود و مردم شهرهای ملکان، میاندوآب، مهاباد، محمدیار و نقده می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز