خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در گفت‌وگو با ایلنا:

در باتلاق گیر کرده بودیم/ بیش از 12 ساعت پیاده‌روی کردیم تا موبایل‌مان آنتن دهد

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۴۷۶

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره اتفاقی که برای وی و همکارانش روز گذشته رخ داد، گفت: خودروهایمان در منطقه باتلاقی گیر کرد و مجبور شدیم 12 ساعت پیاده روی کنیم تا به منطقه ای برسیم که گوشی همراه آنتن دهد و بتوانیم موقعیت خود را اعلام کنیم.

حسین میر شفیع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اتفاق روز گذشته که برخی‌ها خبر از گم شدن وی و تیمش داده بودند، اظهارداشت: گم نشده بودیم و مسیر را هم اشتباه نرفته بودیم .هم جهت را می‌شناختیم و هم مسیر را، اما خودروهایمان در یک منطقه باتلاقی گیر کرد و گوشی‌هایمان در آن نقطه آنتن نمی‌داد.

وی ادامه داد:ساعت 8 صبح روز پنج شنبه به سمت این منطقه حرکت کردیم و ساعت 16 بعد از ظهر خودروهایمان در منطقه باتلاقی گیر کرد و تا 6 صبح جمعه پیاده به سمت گرمسار حرکت کردیم و از ساعت 16 بعد از ظهر روز گذشته تا 6 صبح در راه بودیم.  

میرشفیع با بیان اینکه قرار بر این است که بین جندق در استان اصفهان تا گرمسار در استان سمنان جاده اصلی احداث کنیم که عملیات اجرایی در بخش‌هایی از این جاده در حال انجام است،‌ گفت: 270 کیلومتر طول این جاده است که حدود 40 کیلومتر از سمت اصفهان و 20 کیلومتر هم از سمت گرمسار در حال ساخت است. بقیه مسیر از لحاظ راهسازی شرایط بسیار پیچیده‌ای دارد. هم نمکزار و شنزار و هم مناطق باتلاقی دارد که خودروهای ما در منطقه باتلاقی گیر کردند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل افزود: باتوجه به اینکه خودروهایمان در منطقه باتلاقی مسیر گیر کرده بود، مجبور بودیم برای اطلاع رسانی از وضعیت خودمان مسیری را پیاده‌روی کنیم تا به منطقه‌ای برسیم که گوشی‌های همراه آنتن بدهد و بتوانیم موقعیت و شرایط خودمان را اطلاع دهیم. بیش از 12 ساعت حدود 50 الی 60 کیلومتر پیاده روی کردیم تا به نقطه‌ای برسیم که گوشی‌های همراه آنتن بدهد و بتوانیم تماس بگیریم.

وی گفت: راه جیپ رویی ایجاد شده یعنی یک مسیر باز شده که امکان تردد خودرو فراهم شود اما رودخانه‌ راه را بسته بود و راه عبوری دیگری نبود. بنابراین با اولین مسیر خودمان را به منطقه‌ای که امکان انتن دهی دارد،‌ رساندیم. در مسیرمان بازهم منطقه وسیع باتلاقی وجود داشت که مجبور شدیم آن محدوده را هم دور بزنیم  و پیاده به سمت گرمسار برویم. در منطقه‌ای نزدیک به گرمسار آنتن گوشی‌های همراهمان فعال شد و توانستیم با همکاران تماس برقرار کرده و موقعیت خود را اعلام کنیم.

میرشفیع در پاسخ به این سوال که درباره جاده‌هایی که آنت دهی خوبی ندارند و گوشی‌های همراه در آن محدوده‌ها عملا غیر فعال می‌شود چه برنامه‌ای دارید،‌ گفت:‌ در بسیاری از جاده‌ها برای تقویت انتن دهی موبایل همکاری خوبی بین وزارت راه و مخابرات به وجود آمده است و رفته رفته پوشش دهی جاده‌ها را تکمیل می‌کنند.

وی ادامه داد:‌در این مسیرها که ترددهای موردی وجود دارد و میزان تردد پایین است باید فکری کنند که به صورت ماهواره‌ای ارتباطات در این محدوده‌ها برقرار شود. البته در حال حاضر گوشی‌های ثریا در این مناطق کاربرد دارند که البته ما این ابزار را به همراه نداشتیم.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در پاسخ به این سوال که همه مردم به این ابزارها دسترسی ندارند،‌ در این مواقع چه راهی برای تماس می‌توانند داشته باشند و راهکاری که دولت پیش بینی کرده چیست،‌ ادامه داد: برای مردم هم می‌توان با همکاری مخابرات سرویس‌هایی را در اختیار گذاشت که با هزینه بالاتری گوشی‌های خود را رومینگ کنند تا بتوانند از امکانات ماهواره‌ای استفاده کنند که به نظر کار سختی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز