خبرگزاری کار ایران

دژپسند تاکید کرد:

شکار عقاب‌گونه فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۴۸۹

وزیر اقتصاد بر «شکار عقاب‌گونه فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی» تاکید کرد و گفت: باید با پرواز در بالاترین ارتفاع، مناسب‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و جذب کنیم.

به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند امروز در نشست هیات سرمایه‌گذاری خارجی که در سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد، افزود: به‌کارگیری ظرفیت‌های قومی، بومی، دینی و مذهبی در سرمایه گذاری خارجی بسیار کمرنگ بوده و باید با استفاده از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، سرمایه گذاری به سمت اقتصاد ایران هدایت شود.

دژپسند در این نشست که معاونان وی، مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها، نمایندگان بخش تعاون و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور حضور داشتند، بر ضرورت کاهش فاصله جلب تا جذب سرمایه خارجی و بررسی شکاف بین آنها تاکید کرد و گفت: ایجاب استفاده از سرمایه خارجی فقط به موضوع تامین مالی محدود نیست بلکه بر انتقال فناوری و محرک موتور اقتصاد کشور نیز تاکید دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه به حداقل سهم خود در اقتصاد بین الملل برسیم، باید از حداکثر توان بخش دولتی و خصوصی کشور استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد یکی از معیارهای انتخاب مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها و شاخص ارزیابی مدیران را برنامه‌ها برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و میزان تحقق آن دانست و اضافه کرد: به سبب خدمتی که سرمایه گذاران به مردم برای تولید و اشتغال می کند باید آنان را محترم شمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز