خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهوری:

تلاش می‌کنند به مردم القا کنند نظام قادر به حل مشکلات نیست /سخنان منفی مسئولین آثار نامطلوبی در افکار عمومی دارد / بدهکار مردم خوزستان هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۲۸۰

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: اقدامات انجام گرفته در این دولت برای صیانت از منابع آب و خاک کشور در تاریخ ایران بی سابقه بوده است و این اقدامات می‌تواند توسعه کشور را تسریع کند.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در آیین بهره برداری از فاز اول طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام با اشاره به ایستادگی و از خودگذشتگی مردم استان خوزستان در دوران دفاع مقدس گفت: مردم ایران ایستادگی، مقاومت، تلاش و وطن دوستی مردم استان خوزستان را فراموش نمی‌کنند و نقش تعیین کننده آنها در یاد ملت ایران ماندگار خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از آغاز بهره برداری از طرح 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام اظهار امیدواری کرد: بهره برداری از این طرح با آثار و برکات فراوانی برای مردم همراه باشد و فاز دوم این طرح نیز در مدت زمان مناسب تکمیل شود.

جهانگیری همچنین با قدردانی از همه شرکت‌های فعال در اجرای این طرح و پیمانکاران گفت: موسسه جهاد نصر، وزارت نیرو، وزارت جهادکشاورزی و مسئولین استان و مجموعه‌ای از مدیران دست در دست هم دادند تا این طرح بسیار بزرگ به خوبی اجرایی شود، که باید از آنها قدردانی شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: گاهی کارهای بزرگ و عظیمی در کشور انجام می‌شود که ابعاد آن به خوبی برای مردم تشریح نمی‌شود و گاهی نیز عده‌ای در خارج از کشور و گاه در داخل کشور تلاش می‌کنند نظام را ناکارآمد جلوه دهند و این را در ذهن مردم القا کنند که نظام قادر به حل مشکلات مردم نیست.

جهانگیری ادامه داد: آمریکا نیز در مرحله جدید تحریم‌ها دچار خطای بزرگی شد چرا که منبع اطلاعاتی آنها در خصوص ایران متکی به منافقین و سازمان‌های جاسوسی اسرائیل شده و بر اساس این اطلاعات غلط تبلیغات گسترده‌ای انجام داده‌اند و تصور کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران ناکارآمد است و مردم ایران مقابل نظام قیام خواهند کرد و بارها اعلام کردند جمهوری اسلامی ایران قادر نخواهد بود چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار کند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اقداماتی که در کشور در جهت توسعه انجام شده اقداماتی کم سابقه در تاریخ ایران است و کارهای زیربنایی عظیمی در اقصی نقاط ایران صورت گرفته و نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته با وجود همه محدودیت‌ها، تحریم، جنگ و گرفتاری‌هایی که دشمن به وجود آورده کارهای بزرگی را به انجام برساند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که گاهی خود مسئولین در برخی مواقع سخنان منفی به زبان می‌آورند افزود: مسئولین باید دقت کنند که سخنان منفی آن‌ها می‌تواند آثار نامطلوبی در افکار عمومی ایجاد کند.

جهانگیری در ادامه با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان که در سال 92 و در ابتدای دولت یازدهم انجام شد تصریح کرد: در این سفر تمرکز دولت بر موضوع مصوبه سفر مقام معظم رهبری یعنی احیای 850 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بود که در سال‌های پیش از دولت تدبیر و امید چندان مورد توجه قرار نگرفته بود اما در این دولت با جدیت و اهتمام ویژه به آن پرداخته شد و امروز شاهد بهره برداری از فاز اول این طرح هستیم.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به این که امور توسعه کشور با حضور بخش خصوصی باید انجام شود گفت: در سال جاری با وجود تحریم‌ها 32 درصد از بهای فروش نفت در صندوق توسعه ملی ذخیره شد، این در شرایطی است که در گذشته همه پول حاصل از فروش نفت برای اداره کشور هزینه می‌شد. ما معتقدیم پول قرار گرفته در اختیار این صندوق باید صرف امور توسعه‌ای با حضور بخش خصوصی شود.

جهانگیری روند اجرایی طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام را یادآور شد و اظهار داشت: بی انصافی است که در این شرایط دولت متهم به کم کاری می‌شود زیرا تنها در این استان مردم شاهدند که چه تحول عظیمی در امر یکپارچه سازی زمین، تسطیح و آبیاری نوین در حال انجام است، این کاری بزرگ و ملی است که به دست زحمتکش‌ترین افراد جامعه انجام شد.

وی با بیان این که دولت در ازای سرمایه گذاری چیزی از مردم نخواسته است به اجرای با قوت ادامه طرح و حفاظت از آنچه انجام شده است تأکید کرد.

جهانگیری بر استفاده مطلوب از منابع آبی کشور تأکید کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح هدیه بزرگی به مردم خوزستان بود و با اعتبارات صندوق توسعه ملی برای منابع آب غرب کشور هزینه شد و ده‌ها سد و تونل انتقال آب به بهره برداری رسید که آثار آن در آینده مشخص خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در اجرای این طرح نیز مسائل زیست محیطی را رعایت کردیم تا برای همسایگان هم مشکلی ایجاد نشود. همچنین در سیستان و بلوچستان نیز در بخش آب و خاک از محل صندوق توسعه ملی هزینه‌هایی انجام شد تا منافع مردم و منطقه تأمین شود.

جهانگیری در ادامه با اشاره به مسأله ریزگردها در استان خوزستان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مردم خوزستان مسأله ریزگردها بود به ویژه آنچه در سال 1395 رخ داد موجب ناراحتی همه مردم و مسئولان شد.

وی با بیان این که ریزدگردها دارای دو کانون داخلی و خارجی است گفت: کارهای بزرگی در زمینه نهال کاری، مرطوب سازی تالاب‌ها و مالچ‌پاشی در سطح هزاران هکتار انجام شده است که تنها با یک اراده عاشق مردم این کار امکان پذیر بود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بارش خوب باران در پاییز امسال اظهار امیدواری کرد: به فضل الهی بارندگی‌ها تداوم داشته باشد تا همراه با اقدامات انجام شده دغدغه مردم خوزستان مرتفع شود. امسال دولت صد میلیون دلار به منظور مقابله با ریزگردها در خوزستان اختصاص داده است و منابع خوبی در اختیار استانداری و سازمان حفاظت از محیط زیست برای این امر وجود دارد.

جهانگیری همچنین از ایجاد 12 پست جدید برق در خوزستان خبر داد و گفت: با این اتفاق دیگر حادثه قطع برق در استان رخ نخواهد داد، ما مدیون و بدهکار مردم خوزستان و مردم ایران هستیم و باید هر چه در توان داریم برای آسایش و رفاه مردم به کار گیریم تا لبخند رضایت بر لب ملت شریف ایران بنشیند.

جهانگیری در پایان از حمایت رهبر معظم انقلاب به دولت و اختصاص منابع برای عمران و توسعه استان خوزستان و بخش‌های مورد نیاز کشور قدردانی کرد.

وزیر نیرو نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات صورت گرفته جهت ایجاد شبکه‌های انتقال آبیاری برای طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز