خبرگزاری کار ایران

احداث سد سرنی در بندرعباس با ۳۲۲ میلیارد تومان اعتبار از بانک توسعه اسلامی

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۰۷۱

عملیات اجرایی پروژه احداث سد سرنی از آبان ۹۵ شروع شده و اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲.۷ کیلومتر آن نیز باقی مانده است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا حسینی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه احداث سد سرنی در شهرستان میناب استان هرمزگان گفت: این پروژه مشتمل بر یک سامانه انتقال، تصفیه‌خانه و یک سد است. سامانه انتقال ۳۸ کیلومتر و جنس لوله آن GRP به قطر یک متر  و ضخامت ۱۳ میلی‌متر است که ظرفیت انتقال یک متر مکعب آب شرب در ثانیه را دارد و ۱۲ میلیون متر مکعب آب منطقه را در سال تامین می‌کند.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه از آبان ۹۵ شروع شده و اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲.۷ کیلومتر آن نیز باقی مانده است .

معاون عملیات اجرایی سد سرنی با بیان اینکه تمامی خط لوله‌های مسیر ۲.۵ متر در بستر خاک باید قرار گیرند، اظهار داشت: بعد از اینکه لوله‌ها در شاخه‌های ۱۲ متری توسط پیمانکار نصب شد در طول‌های مختلف تست خواهد شد تا مشکلات نصب نداشته باشد.

حسینی هزینه سامانه انتقال را ۴۴ میلیارد تومان، اعتبار تصفیه ‌خانه ۷۸ میلیارد تومان و میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث سد را نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که تماما از محل بانک توسعه اسلامی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه برابر با زمان‌بندی خط انتقال و احداث سد تا شهریور سال آینده تکمیل می‌شود و تصفیه‌خانه طی دو سال آینده نهایی می‌شود، تصریح کرد: پیش بینی شده در صورتی که سد و سامانه انتقال زودتر به بهره‌برداری برسد و از تصفیه‌خانه قدیمی میناب استفاده کنیم.

معاون عملیات اجرایی سد سرنی اضافه کرد: یکی از فاکتورهای راه‌اندازی مخزن سد مساله اقلیم و بارندگی است. اگر بارندگی طبق روال گذشته باشد فصل ترسال آینده سامانه کامل خواهد بود.

حسینی بهترین زمان آبگیری سد را قبل از فصل‌تر و تکمیل سازه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: اردیبهشت و خرداد بهترین زمان آبگیری است.

وی تعداد نفرات مشغول به کار در این پروژه را نیز ۶۰۰ نفر دانست و ابراز داشت: تجهیزات خط سامانه انتقال و سد تماما ایرانی بوده و در بخش ابزاردقیق از نماینده کشور ایتالیا در داخل ایران استفاده می‌شود. ضمن اینکه تمامی متخصصین این پروژه نیز ایرانی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز