خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابق کشتیرانی در گفت‌وگو با ایلنا:

از دیدن نامم در لیست تحریم‌ها تعجب کردم/ بازنشسته‌ام و کار خاصی ندارم/ احتمالا امریکایی‌ها دل پُری از من در دوره تحریم‌های گذشته داشتند

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۵۵۱

مدیرعامل سابق کشتیرانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه از قرارگرفتن نامم در لیست تحریم‌ها در شرایطی که بازنشته‌ام و کار خاصی ندارم متعجب شدم، گفت: ‌این تصمیم آمریکا هزینه‌های زیادی برای بنده خواهد داشت و نگران دردسرهایی هستم که برای خانواده‌ام ایجاد می‌شود.

 محمد حسین داجمر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره قرار‌گرفتن نامش در لیست تحریم‌های جدید علیه ایران اظهار داشت: از قرار گرفتن نامم در لیست تحریم‌ها تعجب کردم. البته از مجموعه کشتیرانی نام افراد دیگری هم در لیست تحریم‌ها قرار دارد که در گذشته در این مجموعه سمت داشته‌اند و در حال حاضر در کشتیرانی فعالیتی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم به چه دلیلی نام من را در لیست تحریم‌ها قرارداده‌اند، ادامه داد: در لیست تحریم‌ها عنوان مسئولیت بنده را رییس سابق کشتیرانی مطرح کرده‌اند یعنی در این حد اطلاع دارند که بنده دیگر در این مجموعه سمتی ندارم.

مدیرعامل سابق کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: یک لیست بلند بالا از مدیران سابق و فعلی شرکت کشتیرانی تهیه کرده‌اند و آن را در فهرست‌ها گنجانده‌اند. جای تعجب این است که عمده افرادی در لیست تحریم‌ها قرار دارد در حال حاضر سمتی در دستگاه‌های دولتی ندارند و در گذشته مسئولتی را بر عهده داشتند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بنده اساسا کار خاصی ندارم و بازنشسته هستم. کار اقتصادی بین المللی نمی‌کنم در دستگاه‌های دولتی هم نیستم. به طور قطع اینکه نامم در لیست تحریم‌ها قرار دارد برای فرزندانم مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد و احتمالا در انجام سفر خارجی با مشکلاتی مواجه خواهم شد.

داجمر افزود: ‌این تصمیم آمریکا هزینه‌های زیادی برای بنده خواهد داشت و نگران دردسرهایی هستم که برای خانواده‌ام ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سابق کشتیرانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه تاکنون هیچ مسئولی توضیحی درباره چرایی قرارگیری نام بنده در لیست تحریم‌ها به من نداده است،‌ گفت: احتمالا امریکایی‌ها یادشان نرفته که در دوره گذشته چگونه تحریم هایشان را دور زدیم و به همین دلیل هنوز از عده‌ای دل پُری دارند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دلیل منطقی نمی‌توان برای این اقدام آمریکایی‌ها تصور کرد، ادامه داد: شاید به دلیل امکان دور زدن تحریم‌ها و استفاه از تجربه مدیران قبلی برای کاهش اثرات تحریم نام افرادی مانند بنده که امروز  هیچ سمتی در دولت ندارم، در لیست تحریم‌ها آمده است.

داجمر با بیان اینکه کشتیرانی و فعالیت‌های بندری در خط اول تحریم‌ها قرار دارد و در دوره گذشته هم بیشترین تحریم‌ها متوجه این حوزه شده بود، اظهار داشت: قصدشان این است که با اعمال تحریم‌های دریایی اقتصاد ایران را محاصره کنند. اما خوشبختانه در دوره گذشته توانستیم بسیاری از تحریم‌ها را دور بزنیم و عملکرد شرکت کشتیرانی به نحوی بود که اجازه نداد امریکایی‌ها در اعمال تحریم‌های دریایی موفق عمل کنند. بالای 90 درصد واردات و صاردات کشور در طریق دریا انجام شد و احساس خلا و کمبود در این زمینه به وجود نیامد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز