خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

مشخص شدن زمان و مکان نهایی دیدار ترامپ و کیم/ آغاز سکوت انتخاباتی در عراق/ اضافه شدن ۶ فرد و ۳ شرکت ایرانی به فهرست تحریم‌های آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۳۴۱

مشخص شدن زمان و مکان نهایی دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره‌شمالی، آغاز سکوت انتخاباتی در عراق و اضافه شدن شش فرد و سه شرکت ایرانی به فهرست تحریم‌های آمریکا از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، -، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور با «کیم جوگ اون» رهبر کره‌شمالی دیدار خواهد کرد.

-عراق از ساعت ۷ صبح امروز -جمعه- وارد مرحله «سکوت انتخاباتی» جهت برگزاری انتخابات پارلمانی شده است. حدود ۶۰ هزار ناظر نیز از سفارت‌ها و نهادهای بین‌المللی و داخلی این انتخابات را رصد می‌کنند.

-یکی از مقام‌های کره جنوبی اعلام کرد، تماس تلفنی میان رهبران دو کره با خط تلفن اضطراری جدید و پیش از نشست میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی انجام می‌گیرد.

- وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی موضع بحرین در حمایت از حملات موشکی اخیر اسرائیل به مواضع «متعلق به نیروهای ایرانی» در سوریه را ستود و این سخنان را به منزله «حمایتی تاریخی» خواند.

- مقام‌های سفارت اکوادور در لندن برای موسس وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس قوانین جدید محدودیتی اعمال کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به عدم استفاده از تلفن و ملاقات کننده اشاره کرد.

-گواتمالا دیپلمات‌های سوئد و ونزوئلا را به مداخله در سیاست داخلی این کشور متهم و از دولت‌های این دو کشور درخواست کرد که سفرای خود را خارج کنند.

- آمریکا شش فرد و سه شرکت ایرانی از جمله یک صرافی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تهاجم این رژیم به سوریه گفت که «ایران خط قرمز را زیر پا گذاشته بود» و «پاسخ اسرائیل متناسب با آن انجام شد».

- نیروهای رژیم صهیونیستی برادر عهد التمیمی را بازداشت کردند.

- «رجب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه حول موضوع خروج آمریکا از برجام و مساله سوریه تلفنی گفت‌وگو کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز