خبرگزاری کار ایران

حجتی:

هیچ بخشی مثل بخش کشاورزی در معرض خطر نیست / بازار سیاه مرغ به دلیل افزایش تقاضا است

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۶۲

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از مشکلات جدی بخش کشاورزی خسارت‌ها است. در کشور هیچ بخشی مثل بخش کشاورزی در معرض خطر نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی اتاق تعاون ایران با اعضای وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما بارها از شورای اقتصاد موضوع قیمت خرید تضمینی را پیگیری کرده‌ایم اما هنوز اعلام نشده است.

وی افزود: در تامین کالاهای مورد نیاز کشور آنچه در داخل تولید می‌کنیم و آنچه از طریق واردات تامین می‌شود، مشکلی نداریم. وضعیت تولید خوب است و اقلامی مانند مرغ بیش از نیاز کشور تولید شده است.

حجتی در رابطه با افزایش قیمت مرغ در کشور تصریح کرد: افزایش قیمت مرغ بستگی به قیمت تمام شده آن دارد که بر روی محصول موثر است اما قیمت مرغ باید بین 9500 تا 10 هزار تومان باشد و ما این وضعیت را کنترل می‌کنیم تا در حق کسی اجحاف نشود. اگر بنا به هر دلیلی بازار سیاه درست شد ناشی از افزایش تقاضا است و ما مشکلی در توزیع نداریم و به اندازه نیاز کشور مرغ ذخیره کرده‌ایم.

وی با اشاره به پرداخت خسارات در بخش های مختلف کشاورزی تشریح کرد: یکی از مشکلات جدی بخش کشاورزی خسارت‌ها است. در کشور هیچ بخشی مثل بخش کشاورزی در معرض خطر نیست بنابراین دولت درارتباط با توسعه این بخش، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و از طرف دیگر آفت و بیماری و هزینه‌های آن راهکارهایی را اندیشیده و از طریق صندوق بیمه در حال حل این مشکلات هستیم.

حجتی ادامه داد: از آنجایی که کشاورز بودجه ندارد تا خسارت‌ها را پرداخت کند از صندوق بیمه باید حمایت شود. بسیاری از بیمه‌ها تجاری هستند اما در بخش کشاورزی خسارت زیاد است و دولت باید کمک کند.چرا که بودجه هزار میلیارد تومانی پاسخگوی این حجم خسارت نیست.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: بارها از دولت و کمیسیون کشاورزی مجلس تقاضای افزایش این رقم را داشته‌ایم اما هنوز موفق به افزایش آن نشده‌ایم.

حجتی در رابطه با شیر مدارس اذعان داشت: توزیع شیر مدارس به کمک ما نیاز ندارد و از بودجه‌ای که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است به صنایع لبنی داده می‌شود و قراردادها را منعقد می‌کنند بنابراین ما دخالتی در این قضیه نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز