خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت:

یک ایرانی 72 صدم درصد بیشتر از سهمش دنیا را آلوده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۴۲۹

قبادیان گفت: ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد بنابراین سهم‌مان از آلایندگی باید یک درصد باشد در صورتی که سرانه آلایندگی هر ایرانی 1.72 درصد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، برات قبادیان در مراسم پروژه بهره‌وری انرژی صنعتی که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: قبل از انقلاب صنعتی اول کلیه فعالیت‌های آن زمان فقط با نیروی ماهیچه انسان و دام بود. همزمان با انقلاب صنعتی اول تحول اساسی صورت گرفت و قطار بخار راه افتاد. آن زمان صنعت به شکل امروزی نبود ولی نسبت به قبل از آن تحول اساسی رخ داده بود. با انقلاب صنعتی دوم و برق صنعت شکل دیگری گرفت رویکردها نوین شد و رفاه امروزی‌تر شد. در انقلاب صنعتی سوم با اختراع کامپیوتر تحولات اساسی‌تری رخ داد.

وی ادامه داد: در 18 سال اخیر و آنچه به عنوان هزاره سوم و توسعه پایدار از سال 2000 که سازمان ملل آن را بنا نهاد آینده دیگری را شاهدیم. تصور کنیم که یک روز به ما می‌گفتند بنزین، گازوئیل و برق نیست. آیا زندگی به ماقبل بخار برنمی‌گشت، قطعا تصور آن سخت است.

معاون پژوهشی وزارت صمت در ادامه به انقلاب صنعتی چهارم اشاره و گفت: آنچه برای 20 سال آینده اتفاق می‌افتد غیرقابل باور است در سال 2012 و در انقلاب چهارم با ورود هوش مصنوعی و فناوری بایو و نانو که ما در ابتدای راه آنها هستیم تحولات به گونه‌ای دیگر رقم خورده است به طوری که حتی در انقلاب صنعتی چهارم طی 20 سال آینده دگرگونی اساسی در زندگی، اقتصاد و حتی حکومت‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به شدت مصرف انرژی در کشور ما اظهار داشت: شاخص‌های مصرف انرژی در ایران دو و نیم برابر میانگین جهانی است.

وی با بیان اینکه مصرف انرژی و محیط زیست امروز به هم پیوند خورده‌اند خاطرنشان کرد: جمعیت ایران یک درصد جمعیت جهان است. بنابراین سهم‌مان از آلاینده کردن هم باید یک درصد باشد در صورتی که سرانه هر ایرانی 1.72 درصد است یعنی ما 72 صدم درصد بیشتر از سهم‌مان جهان را آلوده می‌کنیم.

قبادیان در ادامه با تاکید بر اینکه باید پروژه یونیدو برای کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری و همچنین کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی را پروژه‌های اساسی بدانیم خاطرنشان کرد: مصرف انرژی ما بالاست بنابراین باید به کمک تکنولوژی که یونیدو در اختیار ما قرار می‌دهد و اکنون ممکن است به دلیل تحریم‌ها نتوانیم آنها را بگیریم، کمک کنیم سوخت‌های فسیلی در کشور کاهش یابد.

وی در ادامه بیان کرد: از همه متولیان امر تقاضا دارم و اعلام می‌کنم که ما آمادگی کامل داریم که تکنولوژی‌ را که نیاز دارند با استفاده از همکاری با یونیدو در اختیارشان قرار دهیم.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه دنیای امروز با توجه به فناوری‌های روز و انرژی‌های تجدیدپذیر متفاوت است گفت: ما به لحاظ برخورداری از انرژی‌های پاک در منطقه سرآمد هستیم بنابراین همه باید دست به دست هم بدهیم و از یونیدو نیز کمک بگیریم از تکنولوژی‌های روز استفاده کرده و استفاده از انرژی‌های پاک را در کشور رونق دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز