خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان خصوصی سازی:

زیبنده نیست دولت یونجه تولید کند و بفروشد/رقابت بخش‌خصوصی با دولت معنا ندارد/ اتاق‌های بازرگانی همکاری نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۷۹۱

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: زیبنده نیست که دولت یونجه تولید می‌کند و می‌فروشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبداله پورحسینی در همایش اینوکس 2018 کیش با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی معتقد است رشد اقتصادی در کشور نیاز به بخش خصوصی دارد، گفت: دولت باید از صحنه فعالیت‌های اقتصادی کنار برود و تا زمانی‌که دولت به جای تنظیم مقررات، فعال اقتصادی است نمی‌تواند اهداف رشد اقتصادی را محقق کرد.

رقابت بخش خصوصی با دولت معنا ندارد

وی افزود: وقتی دولت خودش در رقابت و بازی در بخش‌خصوصی حضور دارد کسی از این مسابقه لذت نمی‌برد. رقابت بخش خصوصی با دولت معنا ندارد.

وی با اشاره به انتقال اموال دولتی به بخش خصوصی در چند سال گذشته گفت: توانستیم 700 بنگاه اقتصادی را به بخش‌خصوصی واگذار کنیم. همچنین در این مدت یک‌صد میلیارد دلار به بخش خصوصی واگذار شد اما اینها نمی‌تواند افتخارآمیز باشد چراکه متاسفانه دولت هنوز در برخی از بخش‌های اقتصادی خرد حضور تصدی‌گرایانه دارد.

دولت هنوز پرورش کرم ابریشم دارد

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه تا همین چند ماه قبل دولت پمپ بنزین اداره می‌کرد، گفت: در گوشه‌ای از کشورمان دولت فولاد تولید می‌کند؛ آلومنیوم تولید می‌کند و متاسفانه مشغول تصدی‌گری است.

وی افزود: شاهد آن هستیم که دولت هنوز پرورش کرم ابریشم دارد و کشت یونجه انجام می‌دهد که این زیبنده نیست و این یک واقعیتی است که تلخ است و خوشایند نیست.

اتاق‌های بازرگانی خاموش ماندند و همکاری نمی‌کنند

پوری‌حسینی با بیان اینکه خصوصی‌سازی توام با چالش تهمت و دادگاه رفتن است، گفت: من از بخش خصوصی گله داریم چرا وقتی که سازمانی این‌چنین شجاعانه تلاش می‌کند خصوصی‌سازی انجام دهد اتاق‌های بازرگانی که نماینده بخش‌خصوصی هستند خاموش ماندند و همکاری نمی‌کنند.

چرا کسی کنار ما ایستادگی نمی‌کند

رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: اگر قیمت پایه مزایده‌ها بالا است چرا اعلام نمی‌کنید و چرا کسی کنار ما ایستادگی نمی‌کند. این هزینه‌ها در نهایت باعث می‌شود ما دیرتر به مقصد برسیم.

پوری‌حسینی درباره سهام عدالت گفت: توانستیم با 49 میلیون نفر مخاطب سهام عدالت تماس اینترنتی داشته باشیم و سامانه را طراحی کردیم که در کسری از ثانیه 320 هزار تراکنش انجام داد و بزرگترین سامانه کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد در پایان تاکید کرد: ما به ایرانی می‌اندیشیم که اقتصاد آن در دست بخش خصوصی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز