خبرگزاری کار ایران

حذف بروکراسی‌های اداری با تفویض اختیار صدور کارت بازرگانی به استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۲۱۹

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران تفویض اختیار به سازمان‌های استانی برای فرآیند‌های مرتبط با کارت بازرگانی را در راستای تسهیل فضای کسب و کار و جلوگیری از بروکراسی‌های اداری دانست و جزئیات این طرح را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از شاتا، صادقی با بیان این نکته گفت: تجربیات گذشته از مراجعه ارباب رجوع از سراسر کشور به مرکز و ایجاد مشکلات و وقفه‌هایی که در اثر ازدحام به وجود می‌آمد لزوم این اقدام را بیش از پیش نمایان می‌کند.

او با اشاره به موضع مثبت روسای استانی نسبت به تفویض اختیار در این زمینه افزود: بعد از موافقت و استقبال روسای استانی سازمان صمت، در جلسات معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی نیز بر ارائه دستورالعمل مشخص تاکید شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران همچنین با تاکید بر توجه به تکریم ارباب رجوع در این طرح توضیح داد: در راستای محقق شدن افزایش سرعت پاسخگویی، برخی مراحل در این فرآیند که موجب طولانی شدن روند صدور کارت بازرگانی می‌شوند حذف شده و بنابراین روند تسهیل شده و از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود.

صادقی از غیرحضوری شدن این فرآیند خبر داد و گفت: وزارت صنعت در نظر دارد تمامی این مراحل سیستمی و بدون احتیاج به مراجعه حضوری انجام گیرد. بنابراین لازم است تمامی اطلاعات و ضوابط تبدیل به یک الگوریتم شده و بر سامانه جامع تجارت نصب شود تا بدون نیاز به حضور افراد این فرآیند انجام گیرد.

او با اشاره به لزوم آموزش استان‌ها در این زمینه پیش از اجرای طرح افزود: در حال حاضر همکاران سایر استان‌ها در حال آموزش برای اجرای این فرآیند هستند و همچنین کمبود امکانات نرم افزاری و سخت‌افزاری استان‌ها برای اجرای این فرآیند نیز با کمک سازمان برنامه و بودجه مرتفع خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه واردات و صادرات در سامانه جامع تجارت قدم بزرگی در راستای حذف مراجعه حضوری خواهد بود.

او ضمن بیان این نکته اضافه کرد: به این وسیله اهلیت و صلاحیت واردکننده، آمار ورادات و ارزش کالا به راحتی مشخص شده و در کوتاه‌ترین زمان، تشخیص وارد کردن یا وارد نکردن کالا انجام خواهد گرفت. بنابراین در این زمینه دخالت کارشناسان به حداقل خود خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز