خبرگزاری کار ایران

حجتی در جمع خبرنگاران:

نرخ خرید تضمینی گندم امسال افزایش خواهد یافت

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۹۹۷

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید حتما افزایش خواهد یافت اما تا اعلام نهایی از سوی شورای اقتصاد نمی‌توانیم رقمی را اعلام کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی در اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت تامین نهاده‌های کشاورزی اظهار کرد:  با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، سم، کود، بذر، ماشین‌آلات و سایر نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان تامین شده است.

وی افزود: با توجه به مشکلات اخیر حمل و نقل کامیونداران توزیع کود شیمیایی با اختلالاتی روبرو شد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلی نخواهیم داشت.

حجتی در رابطه با قیمت تضمینی محصولات کشاورزی گفت:‌ وزارت جهاد کشاورزی قبل از فصل کشت پیشنهادات خود را به شورای اقتصاد اعلام کرده است و مرتبا در حال پیگیری این موضوع است که هر چه سریعتر نرخ خرید محصولات کشاورزی اعلام شود.

وی افزود: با توجه به قانون عرضه، محصولات کشاورزی همچون جو، ذرت و اقلام دیگر در بورس عرضه شده است و برای مابقی هم روش‌های جدیدی را در رابطه با خرید تضمینی در نظر گرفته‌ایم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات محصولات کشاورزی تصریح کرد: در رابطه با اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات، شاهد افزایش قیمت هستیم. افزایش قیمت یک بحث است و فروش خارج از روال  یک بحث دیگر،  در خصوص برنج خارجی،  سال گذشته با ارز 3200 تا 3300 تومانی وارد می‌شد در حالی که امروز برنج با ارز 4200 تومان وارد می‌شود و بدیهی است که قیمت آن افزایش می‌یابد، قیمت برنج خارجی در بازار معادل قیمت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

حجتی با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: در خصوص ذخایر کالاهای اساسی هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد چرا که به مقدار کافی کالا از خارج وارد و ذخیره شده است ضمن اینکه در مورد برخی کالاها مانند گندم و شکر نیاز به واردات نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم تاکید کرد: نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید حتما افزایش خواهد یافت اما تا اعلام نهایی از سوی شورای اقتصاد نمی‌توانیم رقمی را اعلام کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز