خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست سال۹۷ صورت گرفت؛

بررسی 120هزار شکایت مردمی در سازمان حمایت

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۷۰

طی شش ماهه اول سال 97 در مجموع 120 هزار و 406 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استان ها دریافت شده است.

به گزارش ایلنا، مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عملکرد تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها را طی شش ماهه اول سال 1397 تشریح کرد و گفت: در راستای نظم دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی، بازرسی های مستمر توسط اکیپ های بازرسی و نظارت در سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و ادارات تابعه صورت می گیرد.

صارمیان اظهار داشت: طی مدت مذکور بیش از 45 هزار گشت مشترک بین بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، ادارات کل استاندارد و میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف، دانشگاه های علوم پزشکی و اتحادیه ها انجام گرفته است و به شکایت مردم در زمینه های مختلف رسیدگی و پس از بررسی با متخلفان برخورد می شود.

وی افزود: باگذشت شش ماه از ابتدای سال در مجموع 120 هزار و 406 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استان ها دریافت شده که از این تعداد 83 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 17 درصد باقی مانده نیازمند کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط می باشد.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت عمده ترین گزارش های مردمی مربوط به بخش کالایی را به عرضه نان و میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به رستوران های غذا خوری و تعمیرگاه های خودروهای سبک عنوان کرد و افزود: بیشترین تخلفات مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافتی، 3219 فقره (3درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از 72 میلیارد ریال که صرفاً جنبه موردی و شخصی داشته و تخلف تکراری و عمومی نبوده در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.

صارمیان ضمن اعلام اینکه تلفن 124 سامانه نظارت بر کلیه تخلفات صنفی و غیر صنفی است و شبانه روزی آماده دریافت شکایت مردم است ،افزود: رسیدگی اثربخش به تخلفات بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست و شهروندان با تلفن124 و یا مراجعه به پورتال سازمان حمایت و یا مراجعه و تماس با سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها می توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام کنند تا بدون اطاله وقت در دستور کار رسیدگی و اعمال قانون قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز