خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی:

۱۶ طرح عمرانی با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی به بهره برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۴۸

۴۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی اشتغال دارند. / احداثشهرک صنعتی بعثت با اشتغال ۱۷۳ هزار نفر در آذربایجان شرقی آغاز شده است.

ایلنا: مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با دهه فجر بهره‌برداری از ۱۶ طرح عمرانی با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدعلی عسگری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ساختمان ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی عالی‌نسب تبریز با زیربنایی ۲۵۷ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد ریال و از خیابان‌های در دست ساخت شهرک صنعتی عالی‌نسب به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
عسگری بهره‌برداری از آسفالت خیابان‌های شهرک صنعتی، سرمایه‌گذاری خارجی به طول ۶ کیلومتر، افتتاح ساختمان ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی به زیربنای ۲۰۷ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های آماده شده برای افتتاح در ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت: در کل کشور سرمایه‌گذاری خارجی تنها در استان آذربایجان‌شرقی و در بخش شهرک‌های صنعتی جذب شده است.
وی گفت: ما به بسیاری از فعالان خارجی علاقه‌مندی خود را برای سرمایه‌گذاری اعلام کردیم و در این زمینه زیرساخت‌های خوبی نیز فراهم شده است.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در دهه فجر امسال همچنین تصفیه‌خانه شهرک صنعتی میانه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال با قابلیت تصفیه فاضلاب صنعتی به میزان ۴۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بهره‌برداری از منبع آب شهرک صنعتی بناب با ظرفیت یک هزار مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد ریال، بهره‌برداری از منبع آب شهرک صنعتی مرند با ظرفیت ۲ هزار مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد ریال و بهره‌برداری از منبع آب شهرک صنعتی بیلوردی هریس با ظرفیت ۲ هزار مترمکعب و با اعتباری بالغ بر بیش از ۴ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌ها اعلام کرد که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان آذربایجان‌شرقی افتتاح می‌شود.
عسگری ادامه داد: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر ایستگاه مسافربری ریلی با جاده‌سازی مورد نیاز در شهرک صنعتی شهید سلیمی واقع در تقاطع خط ریل آهن تبریز - مراغه با شهرک شهید سلیمی با اعتباری بیش از ۵.۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: شهرک سلیمی در منطقه‌ای به وسعت ۶۰۰ هکتار ایجاد شده و در حال حاضر بیش از ۳۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در بخش‌های مختلف با حدود ۱۵ هزار نفر نیروی کار به عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی شمال غرب کشور مشغول فعالیت هستند.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تجهیز کلیدخانه برق شهرک فناوری قطعات خودرو برای تامین برق مورد نیاز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مستقر در حدود ۱.۵ مگا وات با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال، بهره‌برداری از خط ۲۰ کیلوولت برق شهرک صنعتی ملکان برای تامین برق شهرک صنعتی در حدود ۲ مگا وات با اعتباری بالغ بر ۷.۹ میلیارد ریال، بهره‌برداری از خط ۲۰ کیلو ولت برق شهرک صنعتی بعثت در جهت تامین برق شهرک صنعتی در حدود ۲ مگا وات با تخصیص اعتباری بالغ بر بیش از ۸.۵ میلیارد ریال، بهره‌برداری از خط آبرسانی شهرک صنعتی بعثت با اعتباری بالغ بر ۶۸۴ میلیون ریال، بهره‌برداری از خیابان‌سازی ناحیه صنعتی یوزبند کلیبر به طول نیم کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲.۶ میلیارد ریال و بهره‌برداری از آماده‌سازی ۳۰ کارگاه کوچک شهرک صنعتی سهند(تبریز ۴) در مجموع زیربنا ۹۱۰۰ مترمربع با اعتبار ساخت ۹ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های آماده شده برای افتتاح در ایام دهه فجر است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی همچنین از اتمام عملیات اجرایی پل ورودی شهرک صنعتی بناب خبر داد و گفت: پل ارتباطی شهرک صنعتی بناب با جاده اصلی به طول رمپ ۴۲۰ متر و در دو دهنه ۲۰ و ۱۵ متری با ارتفاع ۱۰ متر از روی ریل و در عرض ۱۱ متر در ۲ باند و با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
مراحل واگذاری زمین به متقاضیان در توسعه ۲۰۶ هکتاری شهرک صنعتی بناب
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان اینکه جاده منتهی به این شهرک جوابگوی وضعیت فعلی شهرک نیست، تصریح کرد: با بهره‌برداری پل در حال احداثمشکل شهرک تا حدودی برطرف می‌شود.
وی تصریح کرد: شهرک فعلی بناب در ۷۰ هکتار واقع شده است که توسعه ۲۰۶ هکتاری این شهرک از شرق در حال انجام است و در ادامه توسعه این شهرک مسائل رفاهی از قبیل راه دسترسی مناسب، مسجد، آتش‌نشانی و سوپرمارکت پیش‌بینی شده است.
اشتغال ۴۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال پایدار برای جوانان گفت: بر ‌اساس برآوردهای اولیه، با احداث‌شهرک صنعتی بعثت برای ۲۷۳ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
وی اظهار داشت: ۵۱ شهرک صنعتی مصوب در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که ۳۶ شهرک ناحیه در حال بهره‌برداری و ۱۳ شهرک و ناحیه نیز در حال احداثاست.
عسگری کل مساحت این شهرک‌ها را ۹ هزار و ۱۱۱ هکتار اعلام کرد و گفت: در شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی تا به امروز ۱۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای رشد در آینده از طریق شهرک‌های صنعتی یک برنامه استراتژیک محسوب می‌شود، اظهار کرد: نقش شهرک‌های صنعتی به عنوان یک کاتالیزور در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی برای رشد توسعه صنایع در حال ظهور بر هیچ کسی پوشیده نیست.
عسگری افزود: شهرک‌های صنعتی بهترین و ایده‌آل‌ترین راه برای کمک به سرمایه‌گذاران در تحقق اهداف برنامه‌های آن‌ها محسوب می‌شوند.
- استقرار ۲۰ درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در تشریح عملکرد این شرکت در سال ۹۱ گفت: این استان با داشتن بیش از ۸ هزار واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده و ۱۲ هزار فقره جواز تاسیس معتبر یکی از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود که از این تعداد حدود ۲۰ درصد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.
عسگری افزود: با عنایت به اینکه بیش از ۵۵ درصد از جمعیت ۳.۷ میلیون نفری استان از بخش صنعت و معدن ارتزاق می‌کنند هر خدمتی که در این بخش ارائه شود، مستقیما در زندگی مردم تاثیرگذار است.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در ادامه به احداثشهرک بعثت تبریز به عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه اشاره و تصریح کرد: به دلیل اهمیت و وسعتی که این شهر صنعتی دارد و همچنین لزوم پیش‌بینی‌های اصولی برای استقرار صنایع مختلف، مراحل مطالعاتی این شهر صنعتی به صورت ریز و با دقت بالا انجام گرفت که این دقت زمان آغاز مراحل اجرایی آن را افزایش داد.
وی با بیان اینکه فاز نخست احداثاین شهرک ۵۵۰ هکتار است، گفت: پس از واگذاری یکصد هکتار از اراضی این شهرک صنعتی، فرایند اجرایی ۴۵۰ هکتار دیگر از فاز نخست آن آغاز می‌شود.
احداثشهرک صنعتی بعثت با اشتغال ۱۷۳ هزار نفر
عسگری با بیان اینکه احداثشهرک صنعتی بعثت در ۲۰ کیلومتری تبریز در مساحتی حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال زمین‌های این شهرک برای احداثواحدهای صنعتی در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال پایدار برای جوانان، یادآوری کرد: بر اساس برآوردهای اولیه با احداثاین شهر صنعتی برای ۲۷۳ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: تقویت بسترهای توسعه صنعت کشور یکی از ضرورت‌های تحقق حماسه اقتصادی است.
عسگری با اشاره به نقش صنایع کوچک در زمینه توسعه اقتصادی، اظهار کرد: این استان در زمینه صنایع کوچک جزو پنج استان بر‌تر کشور محسوب می‌شود و این امر بر ضرورت توجه ویژه بر این حوزه می‌افزاید.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تاکید کرد: نامگذاری دو سال پی در پی توسط رهبری که در آن به موضوع اقتصاد اشاره شده است، وظیفه مسئولان و فعالان عرصه‌های تولید و صنعت را بیش از گذشته سنگین کرده و نیاز به تلاش مضاعف در این حوزه را می‌افزاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز