خبرگزاری کار ایران

صادق الحسینی:

تشکیل کمیته بیکاری، تدوین بسته‌های حمایتی و نظام بانکی در جلسه امروز اقتصاددان‌ها با رئیس جمهور/ این جلسه برای پر کردن شکاف بین دانشگاه و دولت بود

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۵۰

صادق الحسینی گفت: در نهایت مقرر شد که از 26 نفر شرکت‌کننده در این جلسه چند کمیته برای ارتباط مستقیم با رییس‌جمهور برای ارائه راهکارهای اقتصادی و خروج از بحران تشکیل شود که اصلی‌ترین آنها کمیته بررسی بیکاری، بسته‌های حمایتی و نظام بانکی بود.

صادق الحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص جلسه صبح امروز اقتصاددان‌ها با رئیس جمهور و نتایج آن گفت: این جلسه در فضای همراهانه و مثبت برگزار شد و اقتصاددان‌ها از طیف‌های مختلف اعم از نهادگراها و معتقدان به اقتصاد آزاد حضور داشتند و نکاتی را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: فضای جلسه انتقادی بود و اقتصاددان‌ها ضمن تحلیل شرایط فعلی نکاتی را که می‌تواند در این برهه از زمان مفید باشد مطرح کردند. آنها اشتباهات دولت، وزرا و سیاست‌های اقتصادی را مطرح و راهکارهایی برای خروج از بحران فعلی مطرح کردند که در مقابل رئیس جمهور نیز برخی از این ایرادات را قبول کردند و برخی را وارد ندانستند.

وی افزود: در ادامه نیز رئیس جمهور نکاتی را مطرح کردند و برخی از محدودیت‌های موجود از جمله شرایط مجلس، وضعیت کشور و افراد را بیان کردند.

این اقتصاددان گفت: در نهایت مقرر شد که از 26 نفر شرکت‌کننده در این جلسه چند کمیته برای ارتباط مستقیم با رییس‌جمهور برای ارائه راهکارهای اقتصادی و خروج از بحران تشکیل شود که اصلی‌ترین آنها کمیته بررسی بیکاری، بسته‌های حمایتی و نظام بانکی بود.

الحسینی تصریح کرد:‌ من فکر می‌کنم این جلسه بیشتر در راستای پر کردن شکاف به وجود آمده بین دانشگاه و دولت و شخص رئیس جمهور بود و دولت تلاش داشت که این ارتباط نزدیک‌تر شود.

وی گفت: حضور افرادی همچون آقایان واعظی، ربیعی و همتی نیز در این جلسه نشان از جدی بودن رئیس جمهور برای بررسی راهکارهای اقتصادی بود.

وی افزود: در این جلسه تندترین انتقادات آن هم با زبان تند از طرفی نحله‌های فکری مختلف به شخص رئیس جمهور، سیاست‌های دولت و وزرا مطرح شد که من تاکنون چنین جلسه انتقادی را به یاد ندارم.

الحسینی گفت: یکی از انتقادات اقتصاددانان روند کند تصمیم‌گیری مدیریتی بود و اینکه چرا هنوز برخی از وزارتخانه‌های اقتصادی وزیر ندارند و کارها عقب افتاده انتقاد دیگر در خصوص سیاست‌های ارزی بود که به رئیس جمهور بیان شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز