خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتاق بازرگانی موصل:

داعش تمام زیرساخت‌های موصل را نابود کرده است/منتظر شرکت‌های ایرانی هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۳۶۴

نایب رییس اتاق بازرگانی موصل گفت: داعش تمام زیرساخت‌ها را در موصل نابود کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عارف حمدون صلاح عصر امروز در نشست هیات تجاری اقلیم کردستان با اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: بعد از پاکسازی موصل و شمال عراق از داعش اکنون این شهر کاملا امن است و فعالیت خود را برای آبادانی آغاز کرده و از شرکت‌های ایرانی دعوت می‌کنم برای همکاری‌های بیشتر و در جریان گرفتن فعالیت‌ها به این شهر سفر کنند.

وی ادامه داد: داعش در سال‌های اشغال این شهر انسانیت را هدف قرار داده بود و به‌طور کاملا عامدانه و هدفدار از همان ابتدا شروع به تخریب زیرساخت‌های صنعتی، اجتماعی و رفاهی کرد طوری‌که امروز چیزی از آنها نمانده است. موصل یک شهر باسابقه تاریخی بوده و مردم با ادیان مختلف کنار یکدیگر در آن زندگی می‌کردند که از این جهت به لبنان عراق معروف شده بود.

نایب رییس اتاق بازرگانی موصل تصریح کرد: زنان در این دوره بدترین وضعیت را داشتند. آنها حق نداشتند تنها از خانه خارج شوند و این کار در چشم داعش برابر با فاحشه‌گری بود. این تنها بخشی از جنایت‌های داعش در موصل و شمال عراق بود.

وی افزود: از لحاظ زمینی و مسافت بهترین کشور برای تعاملات بازرگانی و شمال عراق، ترکیه است اما ما خواهان استفاده از کالاهای با کیفیت ایرانی بخصوص مصالح ساختمانی و تجربه مهندسان ایرانی در صنایع هستیم و بر همین اساس این هیات به ایران آمده تا مقدمات آن را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز