خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

از بهترین تا بدترین سناریوهای تأمین آب را برای سال ۹۸ پیش‌بینی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۱۳۷

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اکنون که در ابتدای سال آبی ۹۷ – ۹۸ هستیم از بهترین تا بدترین سناریوهای تأمین آب را برای سال ۹۸ پیش‌بینی می‌کنیم.

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار داشت: تابستان سال ۹۷ را با وجود تنش‌آبی در ۳۳۴ شهر ایران به گونه‌ای مدیریت کردیم که مردم کمترین فشار و محدودیت را احساس کنند.

وی افزود: اقدامات بسیاری برای مدیریت تأمین آب و مدیریت توزیع و مصرف آب صورت گرفت و در این بین تلاش کردیم با مدیریت توزیع و مدیریت تقاضا، شهرهایی که بیشترین تنش آبی را داشتند از جیره‌بندی آب مصون نگه داریم.

جانباز با بیان اینکه کاهش شدید بارش‌ها نقش مهمی در کسری منابع آب سطحی در تأمین آب داشت، گفت: اکنون که در ابتدای سال آبی ۹۷ – ۹۸ هستیم از بهترین تا بدترین سناریوهای تأمین آب را برای سال ۹۸ پیش‌بینی می‌کنیم تا در صورتی که در سال آبی جدید نیز مثل سال آبی ۹۶-۹۷ با کاهش شدید بارش‌ها مواجه بودیم، بتوانیم شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا کمترین فشار و محدودیت به مردم وارد شود.

وی ادامه داد: به طور قطع، بهینه‌سازی مصرف آب شرب به خصوص در بخش خانگی می‌تواند کمک موثری در تأمین مطلوب آب شرب کشور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز