خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در چهاردهمین نمایشگاه آب و فاضلاب:

اصلاح تعرفه آب و برق پرمصرف‌ها روی میز دولت/ با وجود شرایط جنگ روانی پروژه‌های آبی به سرعت در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۵۶

وزیر نیرو با بیان اینکه اصلاح تعرفه آب پرمصرف‌ها در دستور کار دولت است، گفت: در زمینه تشویق به کاهش مصرف برق نیز برنامه اصلاح تعرفه پرمصرف‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در حاشیه افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران درباره تامین مواد اولیه موردنیاز فعالین صنعت آب اظهار داشت: در خصوص مشکل تامین مواد اولیه این بخش بحث‌هایی شده و کارگروهی در ستاد وزارت نیرو برای تامین مایحتاج آنها و همچنین مشکلات ارزی و ما‌به‌التفاوت‌ها تشکیل شده است.

وی افزود: همزمان با دولت، دستگاه‌های متولی مثل بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیز مسائل این بخش را پیگیری می‌کنند. در مجموع امیدواری زیادی داریم که وقفه ای در طرح‌های مهم وزارت نیرو که ارتباط مستقیمی با رفاه و آسایش مردم دارند، ایجاد نشود.

وزیر نیرو درباره اینکه آیا برگزاری این نمایشگاه‌ها چالش‌های صنعت آب را حل می‌کند یا خیر توضیح داد: این نمایشگاه از سال‌های پیش حرکت خود را آغاز کرده و خوشبختانه امروز که چهاردهمین دوره آن افتتاح شده تعداد زیادی تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران ایرانی و خارجی حضور دارند. بالغ بر 244 شرکت که 28 شرکت خارجی بوده و تعدادی نیز دانش‌بنیان در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند. کشورهای شرکت‌کننده نیز از چین، آمریکا، ترکیه و 9 کشور فعال اروپایی در صنعت آب دنیا هستند.

وی در ادامه با اشاره به مزایای برگزاری نمایشگاه صنعت آب تصریح کرد: این روال به شکل پایدار ادامه خواهد داشت و موقعیت خوبی است که ظرفیت‌های داخلی عرضه شوند و مدیران در شرکت‌های مختلف استانی در سطح کشور از این فرصت استفاده کرده و از نزدیک گفت‌وشنود سازنده‌ای بین دستگاه‌های اجرایی و سازندگان تجهیزات و پیمانکاران برقرار می‌شود. ضمن اینکه اجتماعی‌ است که هر سال مجموعه‌ای را با فناوری‌های نوین دور هم جمع می‌کند.

اردکانیان با اشاره به دیگر مزیت برگزاری نمایشگاه صنعت آب گفت: در شرایط فعلی که جنگ روانی برای ما ایجاد کرده‌اند که سطح امید و آرامش مردم را هدف قرار داده چنین مجموعه‌ای نشان می‌دهد که فعالیت‌های ما در زمینه پروژه‌های تامین، انتقال آب و جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب به سرعت در حال انجام است. هرچند مشکلاتی ایجاد شده و ممکن است تا مدتی ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد‌: آنچه را که از دستاوردهای فنی و مدیریتی در چهار دهه گذشته شاهدیم تماماً مربوط به دورانی است که با مشکلات سروکار داشته‌ایم. اکنون نیز قطعاً مردم از این عرصه با سربلندی بیرون خواهند آمد.

وی درباره افزایش قیمت آب اظهار داشت: اگر ارزش واقعی آب را در نظر بگیریم تا مدت‌ها ممکن است گران نشود ولی ممکن است به سمتی حرکت کنیم که تا حدی قیمت آب به ارزش واقعی خود نزدیک شود.

وی ادامه داد: تصمیم دولت امسال فقط افزایش 7 درصدی بود که از اردیبهشت ماه اعمال شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در کارگاه سازگاری با کم‌آبی با توجه به تجربه تابستان تصمیم گرفته شد تعرفه پرمصرف‌ها به جهت تشویق آنان به پیوستن به جرگه رعایت الگوی مصرف اصلاح شود که روال خود را طی می‌کند و در دستور کار دولت قرار دارد.

مقام عالی وزارت نیرو همچنین درباره تعرفه برق بیان کرد: ایده‌هایی مطرح است که در برق هم کار مشابهی انجام شود. برنامه مفصلی تدارک دیده شده که برای تابستان سال 98، سه هزار مگاوات به شکلی مدیریت مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب 11 برنامه یکی از آنها اصلاح تعرفه پرمصرف‌ها و تشویق کسانی است که از الگوی مصرف هم کمتر مصرف می‌کنند که طبیعتاً بخشی از تشویق ما به ازای مالی است که اکنون در حال طراحی و برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز