خبرگزاری کار ایران

سفیر کره جنوبی در تهران:

امیدواری سفیر کره جنوبی به افزایش مراودات اقتصادی با ایران

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۴۱

سفیر کره جنوبی در تهران گفت: امیدوارم در آینده این دو کشور به جز این کلاس‌های آموزشی، مراودات تجاری و اقتصادی بیشتری داشته باشند همکاری بین کشورها از مسائل مهم بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، یو جانگ هیان سفیر کره جنوبی در تهران در همایش مشترک اتاق تعاون ایران و کره جنوبی که با حضور رئیس اتاق تعاون ایران و اقتصاددان و فعالان حوزه تعاون دو کشور در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما برگزار شد اظهار کرد: من امیدوارم در آینده این دو کشور به جز این کلاس‌های آموزشی، مراودات تجاری و اقتصادی بیشتری داشته باشند همکاری بین کشورها از مسائل مهم بین‌المللی است درکره جنوبی ما در زمینه تعاون دستاوردهای بسیاری داشته‌ایم از آنجایی که نوسانات بازار صادرات در کشور ما بسیار بالا است شرکت سامسونگ الکترونیک با پیاده کردن سیستم ACM توانست در دنیا پیشرفت کند و مشکلات را از سر راه خود بردارد.

وی افزود: در ایران و در قانون اساسی این کشور دولت، بخش خصوصی و تعاونی از ارکان اصلی اقتصادی بیان شده‌اند که این موضوع جایگاه تعاونی را در ایران نشان می‌دهد. جمعیت جوانان این کشور از 15 تا 29 ساله بیش از 20 میلیون نفر است که با توجه به این موضوع توجه به توسعه تعاونی و بخش خصوصی کلید اشتغال را در موفقیت مقاومت اقتصادی خواهد زد.

سفیر کره جنوبی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولیدات بالا در بازار این کارگاه مهمترین فرصت برای ما است. ACM  مهمترین گزینه برای شرکت‌ها است که باعث توسعه خواهد شد دولت ایران برای ترانزیت کالاها هم ACM را اجرا کرده که به نظر می‌رسد این تلاش بر روی کاهش هزینه تولید و توسعه اقتصادی تاثیر خواهد داشت.

هیان در رابطه با موقعیت جغرافیایی ایران خاطرنشان کرد: ایران از نظر جغرافیایی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و با اجرایی سازی ACC ایران در آینده به عنوان مرکز لجستیک در خاورمیانه شمال آفریقا و آسیای میانه نقش بالایی خواهد داشت.

وی با اشاره به همکاری‌های ایران و کره جنوبی عنوان کرد: در کره جنوبی  و در چند سال اخیر همکاری صمیمانه‌ای با ایران داشته‌ایم مردم و دولت کره ایران را به عنوان دوست قدیمی و رفیق قبول دارند انتظار داریم در زمینه‌های مختلف همکاری صمیمانه‌تری داشته باشیم.

سفیر کره جنوبی در خصوص آموزش تشریح کرد: در چند سال اخیر کشور کره جنوبی در زمینه آموزش سیستم آموزشی دو کشور، انرژی‌های تجدیدپذیر برای توسعه اقتصادی حمایت کرده و در دو سال اخیر در این زمینه ده‌ها کارگاه آموزشی مشترک برگزار شد و این کارگاه فصل جدیدی از همکاری را بین دو کشور ایجاد خواهد کرد.

هیان در پایان گفت: امیدوارم با تعاونی، همکاری صمیمانه‌ای داشته باشیم و این همکاری به توسعه سیاست اقتصادی که با هدایت رهبر معظم انقلاب انجام می‌شود، منجر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز